Hoe erg is mijn verbranding?

Gister heb ik mij verbrand aan een mok die op 200 graden in de oven heeft gestaan, daarna 20 minuten gekoeld met koud water en ingesmeerd met tandpasta en honing. Toen ik op internet las dat je dat juist niet moest doen spoelde ik het er snel af. Olijfolie hielp wel omdat mijn huid erg droog was. Mijn huis was erg rood. De volgende dag zaten er witte plekken op mijn duim en wijsvinger. Als ik eraan zit doet het een klein beetje pijn, maar niet heel erg. Mijn huid ligt niet open en ik heb eigenlijk geen last meer van de verbranding. Ik vraag me af hoe erg de verbranding is en wat ik nu moet doen. Kijk bij de bijlage voor een foto van mijn duim.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je er niet veel pijn aan hebt, zou ik het afwachten.
Je kunt ook even de huisarts(assistente) opbellen en het voorleggen morgenochtend . Dan hoor je wel of het de moeite waard is van even langs komen op spreekuur. >> Niet er aan komen, doe er een pleister op als je het te veel stoot of er niet af kunt blijven <<
Utrecht
7 jaar geleden
Het lijkt op een kleine 2e graads verbranding. Als het oppervlak niet groter is als een 2 Euro muntstuk, is er weinig reden je zorgen te maken. Het koelen onder lauw (niet koud) water was een goede zet. Tandpasta en honing?? Nooit meer doen!
Huisarts of diens assistente gaat hier niets mee doen (gehalve een rekening sturen voor een telefonisch consult).
Niets op smeren en gewoon aan de lucht laten drogen en helen.
Ivana
7 jaar geleden
Huisarts hoef je toch niet te betalen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij met zijn allen wel, Ivana ;-)

Het beste antwoord

Zo te zien - met je verhaal in het achterhoofd- maximaal oppervlakkig tweedegraads (flink rood, maar gesloten huid, hooguit een blaar).
Inderdaad koelen, desnoods blijven koelen voor de pijn, niks er op smeren (zeker geen kwakzalf als honing en tandpasta (????), maar vaseline ofzo is prima.

Het brandwondencentrum adviseert met een blaar meteen naar de huisarts te gaan, dat lijkt mij persoonlijk een tikje overdreven (dan kan ik elke paar weken wel een keer.....)maar hou het wel in de gaten, vooral als een grote blaar kapot gaat. Behandel die dan steriel.