Wordt je haar blonder als je in de zee bent geweest en je haar door de zon laat opdrogen?

Ik heb dit ooit van iemand gehoord. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Of in de zee lopen veel invloed heeft weet ik niet, maar zonlicht kan het haar inderdaad bleken, als er zuurstof aanwezig is (uit de lucht). Vroeger werd kleding te bleken gelegd op een grasveld in de zon, dus ook licht en lucht. onder invloed van zonlicht ontstaan vrije zuurstofradicalen die extra sterk bleken; vandaar de werking, die hetzelfde is als die op je haar, dat inderdaad ook gebleekt wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Bij bleken op een bleekveldje help je het bleekproces door de was bij tijd en wijle met water te besproeien. Dus helpt het nat zijn van haar en lucht en zonlicht ook samen voor de bleking.
Ivana
8 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus je haar beschadigd door de zon
Water in het algemeen heeft de neiging om je haar lichter te kleuren, als het haar nat is en in de zon terechtkomt. Gewoon water helpt ook, denk maar aan het zwembad; als je met je natte lichaam in de zon gaat zitten, word je bruiner dan dat je geen water op je lichaam hebt. Zo werkt het ook voor je haar; zonder water wordt het door de zon wel lichter, maar met (zee)water word dit effect nog iets versterkt. Je kunt ook speciale blondsprays kopen, deze werken nóg beter dan water. Let wel: teveel is absoluut niet goed voor je haar!