hoe kan ik me haar van donker naar licht verven?

Is bleken de enige optie. Heb nu donkerbruin en wil graag naar lichtbruin of blond. . Kan dat überhaupt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat kan wel, maar is niet aan te raden zelf te doen. Om van donkerbuin naar lichtblond te gaan, moet je veel kleur uit je haar halen, dus ontkleuren. Tussen lichtblond en donkerbruin zitten veel stappen, je moet minimaal 5 tinten lichter, als je je huidige haarkleur goed hebt ingeschat (donkerbruin is bijna zwart). Daarbij bevat donkerbruin vaak veel roodpigment, wat een oranje kleur kan geven als je gaat ontkleuren. Ook dat moet op de juiste manier opgelost worden. Bovendien is dit zeer schadelijk voor je haar, het zal poreus worden, sneller afbreken en vocht verliezen wat het haar elastisch houdt. En dan kan het nog gebeuren dat de kleur niet bij je past, waardoor je snel spijt krijgt van deze kleurkeuze, om die redenen is dit zonder kleurkennis en zonder ervaring een te groot kleurverschil om zelf te overbruggen. Ga naar een goede kapper en laat je goed voorlichten over de voor- en nadelen en of deze kleur wel bij je past. Mogelijk is het beter te beginnen met een highlights (een aantal blondere plukken in je haar, terwijl de rest donker blijft), dat is minder schadelijk voor je haar en je kunt langzaam wennen aan blondere lokken. Ieder kappersbezoek kun je er dan een paar highlights bij laten zetten, zodat je steeds lichter wordt. Denk er aan, als er iets anders gaat als gepland, dan kan de kapper direct ingrijpen, zelf met de (ont)kleurproducten uit de drogisterij, is dat niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
superbedankt voor het duidelijke antwoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Graag gedaan, als je met donker haar geboren wordt is dat meestal de kleur die het beste bij je past.