Hoe heten deze bobbeltjes op beide armen en hoe kan je ze kwijtraken?

Ze jeuken niet, zitten er al vele jaren.
Geen opvallende droge huid.
Geen allergie voor zover bekend.
Dame in kwestie is 30 jaar en heeft licht getinte huidskleur( geen vakantiekiekje dus :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat lijkt erg op Keratosis Pilaris. Dat is een ongevaarlijke huidaandoening die veel voor komt. Ik zelf heb het ook. De ene keer meer als de andere keer. Ik heb het idee dat als ik wat bruiner ben van de zon en mijn huid hydrateer met aftersun het echt minder is. Zoals op vakantie bijvoorbeeld. Het komt vooral voor bij mensen met een drogere huid. Helaas is er niet echt wat aan te doen. Geschat wordt dat ca. 25% van de Nederlandse bevolking in meer of mindere mate keratosis pilaris heeft. Het komt dus zoveel voor dat men zich kan afvragen of het wel een echte afwijking betreft. Opvallend is wel dat vooral mensen met een atopische constitutie (dat wil zeggen dat ze gevoelig zijn voor ontwikkelen van eczeem en astmatische klachten) relatief vaak keratosis pilaris hebben. Anservel ontstaat meestal al op de kinderleeftijd en blijft doorgaans stabiel aanwezig. 'Genezing' treedt vrijwel nooit op. Verergering in de loop van de jaren wordt nog wel eens waargenomen.

Bronnen:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Keratosis_pilaris

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100