wat is het verschil tussen anti -transpirant en anti perspirant?

ik gebruik anti-transpirant en heb nu per ongeluk anti-perspirant gekocht kan ik de laatste gekocht die dient om zweten te minderen maar ik heb geen last van overmatig zweet kan ik die toch gebruiken
het is van Therme en je kan om de 5 dagen aanbrengen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Anti-transpirant
Als je vooral wat tegen die vieze luchtjes wil doen en niet tegen het zweten op zich, kun je het best een anti-transpirant kiezen. Doordat er aan deze deodorant
meestal alcohol toegevoegd is, worden de stank-bacteriën voor een deel gedood. Ook is er altijd een geurtje aan deze deo’s toegevoegd door middel van een
parfum of door etherische oliën. Als dit geurtje sterk genoeg is, kan het de zweetgeur verdoezelen. Ook al klinkt anti-transpirant zo alsof het je minder doet
zweten, in de praktijk blijkt dit niet zo te zijn.
Anti-perspirant
Een anti-perspirant vermindert je zweetproductie wel. Dit komt door aluminiumzouten die de zweetklieren vernauwen. Aluminiumzouten hebben een slechte naam, maar dit is wetenschappelijk gezien onzin. Aluminiumzouten blijven op je huid liggen en kunnen niet je lichaam binnendringen. Je krijgt er dus geen
borstkanker van en ook geen ontstoken zweetklieren. Aluminumzouten kunnen alleen in hoge concentraties huid- en oogirritatie veroorzaken. Deze hoge
concentraties zijn echter absoluut niet toegestaan in de EU. Het enige wat wel erg
vervelend is aan de hoeveelheid aluminiumzouten in de drogisterij deo’s, zijn de witte strepen in kleding die ze veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De anti transpirant die tegenwoordig te koop is, schaadt je gezondheid niet. Ook de deodorant doet dat niet. Je kunt dit dus rustig gebruiken. Zelfs de producten die meerdere dagen werkzaam zijn, zijn niet schadelijk. Wel kunnen al deze producten de huid irriteren, wat vervelend kan zijn, maar wat bij het stoppen van het gebruik vanzelf weer overgaat.