Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een nagellakkwastje schoon?

Ik heb een nagellakpotje schoon gemaamt maar het kwastje blijft heel 'hard'.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
763

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zal niet meevallen. Je kunt proberen het een tijdje in nagellakremover (met aceton, niet die zonder - of gewoon pure aceton natuurlijk) te laten weken in de hoop dat het weer zacht wordt (en daarna goed de aceton eruit spoelen), desnoods een paar keer herhalen. Maar hoewel het flesjes inderdaad vaak nog wel te doen is, is het heel moeilijk zoniet onmogelijk een ingedroogd kwastje weer schoon en bruikbaar te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat dit een prima antwoord is, al zou ik tussen het weken door, het kwastje regelmatig over een papiertje o.i.d. strijken om de nagellak er ook echt tussen de haren uit te krijgen. Maar een hard geworden kwastje, zal je net als een hard geworden verfkwast niet schoon en zacht kunnen krijgen.
Ivana
8 jaar geleden
Kan gewoon in pure aceton. Aceton is brandgevaarlijk. Aceton hoef je niet uit te spoelen, dan verdampt waar je bij staat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding