Hoe maak ik een nagellakkwastje schoon?

Ik heb een nagellakpotje schoon gemaamt maar het kwastje blijft heel 'hard'.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zal niet meevallen. Je kunt proberen het een tijdje in nagellakremover (met aceton, niet die zonder - of gewoon pure aceton natuurlijk) te laten weken in de hoop dat het weer zacht wordt (en daarna goed de aceton eruit spoelen), desnoods een paar keer herhalen. Maar hoewel het flesjes inderdaad vaak nog wel te doen is, is het heel moeilijk zoniet onmogelijk een ingedroogd kwastje weer schoon en bruikbaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat dit een prima antwoord is, al zou ik tussen het weken door, het kwastje regelmatig over een papiertje o.i.d. strijken om de nagellak er ook echt tussen de haren uit te krijgen. Maar een hard geworden kwastje, zal je net als een hard geworden verfkwast niet schoon en zacht kunnen krijgen.
Ivana
8 jaar geleden
Kan gewoon in pure aceton. Aceton is brandgevaarlijk. Aceton hoef je niet uit te spoelen, dan verdampt waar je bij staat.