Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een insectenbeet gevaarlijk als er een rode en warme kring om is gekomen?

Gisteren ben ik door een insect gebeten. Zag eruit als een dikke hommel maar had geen gele strepen; hij was donkerbruin tot zwart. Kan ook een kever zijn geweest maar had in ieder geval geen glanzend schild.

Ik ben niet gestoken maar dat beest heeft een hapje uit mijn huid genomen waar nu een korstje op zit. Er is een rode ovalen kring om die plek ontstaan en die wordt nog steeds groter en gloeit. Het is al meer dan 24 uur geleden en die plek doet ook geen pijn als ik er niet aan kom. Weet niet wat ik van die rode kring moet denken. De oppervlakte is inmiddels uitgegroeid tot 15x6 cm.

4 jaar geleden
86.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Een rode kring kan ook op tekenbeet duiden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet na een dag. Een hapje uit de huid duidt eerder op een horzel. Heel vervelend zo'n beet maar kan geen kwaad.
Amadea
4 jaar geleden
Gezien de informatie op http://www.koppert.nl/bestuiving/hommelsteken-en-allergieen/ is het een gebruikelijke reactie, waarbij het meestal niet nodig is om deze medisch te behandelen. Het kan meerdere dagen duren, maar geneest over het algemeen vanzelf.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
horzels bijten niet, dan was het waarschijnlijk een daas. Een dazenbeet geeft vaak een rode jeukende kring. Wat kan helpen is koelen met een natte lap.
zondag
4 jaar geleden
Hij heeft in mijn onderarm gebeten en het is niet opgezwollen. Gloeit alleen maar en jeukt een beetje.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding