Kan je je haar in één keer van donkerbruin naar blond doen?

Zonder highlights dus

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had zelf bruin haar en heb dit blond geverfd zonder het eerst te ontkleuren. Het viel een beetje rossig uit helaas. Ik zou door de kapper laten nakijken welke tinten je in je bruine haar hebt. Ik had bijvoorbeeld roodtinten in mijn haar. Ik nam een haarverf met roodtinten erin (wist ik veel), en die vielen dus enorm op... Ik heb nu een blonde verf zonder roodtinten en dat ziet er totaal niet rood uit!
Ik zou het voor de zekerheid door de kapper laten doen als je haar echt heel donker is.

Antwoorden (3)

je moet je haar eerst ontkleuren.. je kunt het beste naar de kapper gaan en advies aan hun vragen of door hun laten doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van donkerbruin naar blond zijn veel stappen om te ontkleuren, dat kan wel, maar is enorm schadelijk voor je haar, ook als de kapper dat zou doen. Om die schade zoveel mogelijk te beperken wordt er meestal voor gekozen dit in stappen te doen, door bijvoorbeeld highlights aan te brengen. Ook steeds een stapje ontkleuren is een betere methode dan in 1 keer.
Het kan dus wel, met een oplossing van 12% waterstofperoxide maar dat zal heel lang (meer dan 1 uur) in moeten trekken, waardoor je haar uitdroogt en breekbaar wordt.
Je moet het ontkleuren net zo ver doen tot alle kleur uit je haar is en je wit haar overhoudt, dat moet je dan in de gewenste kleur blond maken.
Ik vrees dat je haar hiervan afbreekt en de restanten haar eruit gaan zien als een dor grasveld en zou het je zeker niet adviseren, tenzij je je haarkleur verkeerd hebt ingeschat en in plaats van donkerbruin haar (dat zwart lijkt) donkerblond haar hebt (wat er bruin uitziet). Maar ook al zou dat het geval zijn, dan wordt je haar er niet mooier op, het zal droog en glansloos worden.
Het beste advies is dus dit niet te doen en als je toch blond wil, dit over te laten aan een goede kapper, mede omdat deze in kan grijpen als er iets mis dreigt te gaan.
Luister naar je kapper en sla zijn/haar advies niet in de wind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe lang is je haar?

Mijn natuurlijke haarkleur is donkerasblond/lichtasbruin en ik heb al verschillende keren de onderste helft van mijn haren laten verven in blonder. Niet van dat domme blond maar eerder honingblond. Dat ging zonder problemen, dom blond is voor mijn natuurlijke haarkleur te licht.
Dus als antwoord op je vraag kan ik meteen zeggen dat het zal afhangen van hoe donker je eigen haar is en hoe licht jij je blond wil.

Over het ontkleuren.
Mijn kapper raad me af om te gaan ontkleuren omdat ik lang haar heb. Hij is zo wie zo tegen ontkleuren, maar als hij het doet dan enkel op korte haren.
Dus misschien kan je kapper je wel helpen, maar dan kan het ook zijn dat je snit anders gaat moeten.

Ook ga je dan regelmatig moeten kleuren, want de uitgroei van je eigen kleur gaat enorm opvallen tegen de valse kleur. Of je elke keer gaat moeten ontkleuren weet ik niet. Ik gok van wel...
Schrik dan ook niet dat je na elke wasbeurt erg veel los haar in het putje van de afloop zal vinden. Kleuren is niet gezond voor je haar. En ontkleuren is dus nog slechter.

In de link hieronder heb ik wel een site gezet die tips geeft om je haar een lichtere schijn te geven. Niet helemaal wat je wil natuurlijk, maar misschien ben je er toch iets mee.