Wat zijn deze kleine rode bultjes op mijn voorhoofd?

Ik heb al een jaar deze kleine rode bultjes. (zie foto). Het zijn geen puistjes want het wordt niet meer of minder. Er zit niks in de bultjes, ik kan ze ook niet openkrijgen want ze zijn gewoon zacht.
Je ziet ze heel erg, vooral in een bepaald soort licht.
Je ziet echt allemaal bobbeltjes op mijn voorhoofd en je voelt dat ook.
Ik heb al Ketoconazol en meer geprobeerd, maar dat hielp niet.
Weet iemand wat het is? En wat ik ertegen kan doen? Bedankt!

Toegevoegd na 12 minuten:
Het zijn geen moedervlekken. Het zijn echt rode bultjes

Toegevoegd na 14 minuten:
Ze jeuken niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.4K
Amadea
9 jaar geleden
Een soort moedervlekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je huisarts weet dat vast wel.
flyingcrow
9 jaar geleden
helemaal met vrouwe 70 eens,ga naar je dokter!

Het beste antwoord

Het spijt me, maar dit zijn toch echt wel puistjes. Elk ontstoken bultjes is namelijk per definitie een pustel, oftewel een puistje. Het zijn kleine bultjes en de roodheid is een teken van de ontsteking.

'Puistjes' is echter geen diagnose, maar een symptoom. De oorzaak van de puistjes kanik zo niet aangeven.
Acne lijkt een logische reden. Bij acne moeten er naast de puistjes ook kleine zwarte stipjes (comedonen) te zien zijn. De foto is niet scherp genoeg om te beoordelen of die er zijn of niet.
Bij jongvolwassenen komen puistjes ook vaak voor als uiting van rosacea. Daarbij zouden er dan ook puistjes op je wangen moeten zitten. Bij rosacea zijn er ook kleine uitgezette bloedvaatjes te zien; de foto is niet scherp genoeg om dat te beoordelen.

De diagnoses die in de reacties genoemd staan (eczeem, allergie, moedervlekken) lijken me erg onwaarschijnlijk. Ketoconazol is een antischimmelmiddel; de oorzaak is zeker geen schimmel, daar zal je dus inderdaad niets aan hebben.

Wat de precieze oorzaak ook is, ik denk dat het verstandig is om langs je huisarts te gaan. Die kan veel beter zien wat er precies aan de hand is; zoals je nu misschien begrijpt zijn de details hiervoor belangrijk. Er zijn verschillende behandelingen die mogelijk helpen, afhankelijk van de precieze oorzaak. Denk bijvoorbeeld aan antibiotica (als crème of in zeldzame gevallen als pil), benzoylperoxide-crème of bijvoorbeeld roacutane of zelfs de anticonceptiepil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

gebruik je nieuwe shampoo of make-up? soms is dit het geval.
als je nieuwe make-up of shampoo of iets anders gebruikt kan je huid daar soms niet helemaal tegen.
ik zou stoppen met dat nieuwe product en even naar de huisarts of apotheek gaan voor een creme of zo

succes