Welke foundation heeft geen parfum, alcohol of dierlijke produkten?

En waar kum je die kopen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Kum (kun)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ik heb iets gevonden: zelf je foundation maken.
Snuffel maar eens op de site voor meer recepten.

__http://www.devoedzamekeuken.nl/zelf-natuurlijke-poeder-foundation-maken/

Omdat een foundation de basis van je make-up vormt, begin ik daarmee. De basis is altijd arrowroot (te koop in een natuurvoedingswinkel) en je gaat kleur toevoegen doormiddel van de volgende ingrediënten:

Cacao, maakt je poeder foundation donkerder en intenser
Kaneel doet het zelfde als cacao, maar is wat geler, cacao wat roder
Gember voor als je een wat gele huid hebt
Nootmuskaat geeft een warme gloed
Groene klei voor als je een erg rode huid hebt, groen is complementair aan rood en heft daarom het rode op.
Als je een compacte poeder foundation wilt, kun je er nog zo’n 15 druppels etherische olie, bijvoorbeeld lavendel, aan toevoegen. Dit geeft ook een heerlijke geur aan je poeder foundation!

_________
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Ik vind het gebruik van foundation al dermate onnatuurlijk dat ik het een tegenspraak vindt om dat "natuurlijk" te willen maken.
Yves-rocher verkoopt parfum en alcohol en diervriendelijke producten. en attitudeholland.nl ook maar die heeft volgens mij alleen gekke kleuren..