Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe voorkom je wondjes rond je nagels?

Ik denk dat veel mensen dit probleem wel herkennen die wondjes rond je nagelriem. Ik heb hier veel last van en vroeg me af is hier wat aan te doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik herken het probleem niet. Wondjes rond je nagelriem? Wat voor wondjes?
Reddie
9 jaar geleden
@Cryofiel , dat zijn zogenaamde "stroopnagels" .
Stroop, vanwege het feit dat men vroeger dacht dat het kwam van het "opstropen" van de nagelriem.
Cryofiel
9 jaar geleden
Als ik zoek krijg ik zoiets:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Daumennagel_mit_Nagelhaut_und_Niednagel.jpg/220px-Daumennagel_mit_Nagelhaut_und_Niednagel.jpg Is dat wat je bedoelt? Vroeger had ik dat af en toe wel eens, maar niet in een pijnlijke of zelfs maar gevoelige vorm. Tegenwoordig heb ik dat niet meer.
niko
9 jaar geleden
Ik heb dat vaak... die "niednagel"en erg pijnlijk.heb ook droge huid...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel dat is wat ik bedoel ja en ik ga er aan pulken (ja heel slecht) en dan heb ik dus een wondje
Rieneke1
9 jaar geleden
Dagelijks nagelolie gebruiken, dat houdt ook de nagelriemen lekker soepel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Week je vingers een paar minuten in warm water, zodat de nagelriemen zachter worden, masseer nagelriemolie of nagelriemcreme op en rond de nagels, duw voorzichtig met een bokkenpootje de nagelriemen naar achteren. Smeer je handen in met een handcreme.
Doe dit ongeveer 2 maal per week, zo blijven je nagelriemen soepel en daardoor voorkom je scheurtjes en andere wondjes rond je nagels. Het bokkenpootje en de nagelriemolie/creme zijn bij iedere drogisterij te koop, net als de handcreme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorgen dat het soepel blijft. Dus geregeld invetten met een goede handcrème. Tip: doe dat net voor het slapen gaan, en draag dan dunne goedkope handschoenen. Dan kan het de hele nacht inwerken. Overdag zouje anders last van glibbervingers kunnen hebben.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
's Avonds in bed je nagelriemen masseren met witte vaseline. Binnen een kwartier voelt het al beter en verdwijnt de pijn. Ik pluk helaas aan mijn nagelriemen en dit helpt echt! 's Morgens zijn ze dan ook zachter geworden. Ik doe dit iedere avond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding