Kan ik van haarverf nummer 7 naar nimmer 8 (lichter) overstappen?

Gisteren nummer 7.1 op m'n haar gesmeerd (midden asblond) nadat ik altijd de 8 smeerde. Nu vind ik het toch wat donker uitgevallen wn. Heb ik spijt. Heb vanavond de 8 er weer overheen gegooid. Maar naar mijn idee heeft dis nauwelijks gepakt. Hoe kan dit? Er zit toch maar 1 tint verschil in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (3)

Gekleurd haar kan niet meer lichter gekleurd worden . Natuurlijk ongekleurd haar wel . Was je haar met anti roos v head & of je moef het bleken nee doe dat maar niet . Een weekje naar de zon dan maar :). Als je het met Camille behandeld kan het ook vaak oplichten heel langzaam . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van licht naar lichter heb je idd kans dat dat niet werkt. Met anti-roos shampoo vervaagd de kleur sneller idd. Zonnebankje maakt je haar ook lichter of ga naar de kapper voor advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn kleuringen met oplichtende eigenschappen, dit gaat hooguit tot 2 tinten lichter, dit wordt oplichtend genoemd, of verhelderend, dit staat altijd aangegeven op de verpakking. Dit zijn altijd de permanente kleuringen, maar ook daarin zit dat niet bij alle merken/producten. Ik denk dus dat jij gekozen hebt voor een semipermanente kleuring of een uit-wasbare kleuring. Ook kan het zijn dat je wel voor zo'n kleuring gekozen hebt, maar dat je haar verzadigd was, waardoor de kleuring gaat stapelen, dan stapelen de kleuren op, waardoor de kleur steeds donkerder wordt, daarom is het belangrijk niet te vaak te kleuren en als het kan met de kleur, een uitgroei behandeling te doen. Dit stapelen kan gebeuren als je je haar met korte tussenpozen kleurt, dit komt nogal eens voor. Wat je kunt doen is SOS colour remover gebruiken om de donkere tint te verwijderen, wacht met een aanbrengen van een nieuwe kleuring totdat je haar weer in goed conditie is, daarna kun je je haar kleuren met de gewenste kleur. Dit is net als de kleuringen te koop bij de drogisterij.
Succes.