Hoelang blijven grijze haren weg als je ze laat kleuren bij de kapper ?

Na drie weken komen ze al terug. Een vriendin van mij vond dit snel. Hangt het van de producten af die de kapper gebruikt ? Blijft het bij andere kappers soms langer ?

9 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij is dat ook al na 3 weken. Mijn haar groeit vrij snel. Daarmee heb ik na 3 weken ongeveer 1 cm uitgroei en dan begin je het alweer te zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Worden de stukken haar die geverfd waren weer grijs of bedoel je dat je uitgroei hebt? Uitgroei heeft niets met de kwaliteit van de haarverf te maken. Uitgroei krijgt iedereen na een paar weken. Bij de een gaat dat wat sneller dan bij de ander.

Antwoorden (3)

Hoe snel de grijze haren terugkomen hangt niet af van het product (dit heeft meer te maken met hoe glanzend je haar blijft) maar met het groeien van je haar.

Gemiddeld groeit het haar 1 centimeter per maand, bij de een groeit het sneller en bij de ander minder snel. Dus met 3 weken zie je bij jou al de uitgroei omdat je haar snel groeit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn producten die vervagen en dan heb je en een uitgroei en de kleur verdwijnt langzaam in lengten en punten . De uitgroei heeft niets met het product te maken alleen met de snelheid van je haar groei . Kort door de bocht vervaagt een spoeling en een haar verf bijna niet . Maar de laatste jaren worden die namen door elkaar gegooid dus wat spoeling heet bij de drogist heet vaak verf bij de kapper . Of anders om ?!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed dat je kapper een er spoeling doorheen doet ofwel een 'semi-permanente verf'. Dat vertekent het beeld van verven en spoelen een beetje en is ook oneerlijk voor de onwetenden: semi-permanent is dus gewoon niet-permanent en wil zeggen dat de de verf eruit was na 6, 8 of 10 wasbeurten. Steeds een beetje lichter tot je grijze haren er weer doorheen schijnen. Als je dat niet wilt, laten verven met permanente verf dus! Dat wordt ook wat doffer na verloop van tijd, maar het grijs groeit alleen maar uit (bij je haarimplant), maar de langere haren blijven bedekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er een spoeling is gebruikt, dan dekt deze ook niet alle grijze haren, daarvoor heb je echt een verf nodig.