Hoe houd ik mijn henna haar zo lang mogelijk fel?

Hallo,
Al een aantal jaar kleur ik mijn haar met henna (afwisselend met caca rouge van lush en gewoon henna poeder). Nu vind ik het alleen zo jammer dat het hele felle na het verven na een weekje weg is. Ik was mijn haar twee keer per week met volledig natuurlijke shampoos en gebruik ook alleen natuurlijke verzorging.
Om het twee keer per maand te verven is echt teveel werk.

Heeft iemand een idee hoe ik het langer fel kan houden?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik dus enkel natuurlijke producten, dus oa zonder SLS/SLES, siliconen, sulfaten, minerale olieën etc etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je kunt Guhl colorshine rood met toegevoegde henna gebruiken. Dit houdt de kleur langer vast en brengt glans in je haar, dit product is niet bij iedere drogisterij te koop, maar de meeste DA en Etos drogisterijen verkopen dit wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je mijn vraag leest staat er dat ik alleen natuurlijke producten gebruik. Dit is dus geen optie. Ik zal het even duidelijker aangeven in mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, verkeerd begrepen. Wat je tot vandaag gebruikt, kan veranderen. Nu na je aanvulling en reactie begrijp ik dat je alleen natuurlijke producten wilt gebruiken.
Mogelijk bereik je hiermee ongeveer hetzelfde:
http://www.terrasana.nl/nl/Producten.aspx#/_data/NL/Persoonlijke_verzorging/Haarverzorging/LOGONA/Shampoo/index.htm
Dit is wel 100% natuurlijk en heeft een henna variant.
Ik ken dit product niet, ik kan dus niet zeggen of het werkt.
Hoi!
Ik verf mijn haar ook al jaren met henna en om kleur langer mooi te houden verf ik het elke week. Ik doe dit volgens het recept van Mascha van Beautygloss, is dat een idee?