Ik zoek een vochtinbrengende gezichtscrème die niet comedogeen is, waar kan ik die vinden?

Mijn huid is vrij dun en ook redelijk droog ik zou graag een gezichtscrème willen die het vocht vasthoudt maar ook bijvult, zodat mijn gezichtshuid die hele dag rustig en aangenaam aanvoelt.

De crème moet 100% zeker niet comedogeen zijn! Anders krijg ik er namelijk puistjes van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Biodermal werkt perfect. tegen een dunne huid ze hebben speciaal in roze verpakking, vochtinbrengende creme voor een gevoelige huid!
weet alleen niet of er comedogeen in zit denk het niet je zou dit natuurlijk ook kunnen na vragen in de winkel.
http://www.biodermal.nl/huidverzorging/huidtype/gevoelige-huid/
succes!

Antwoorden (2)

Ik denk dat de P-CL-E creme van Biodermal geschikt is voor jou. Deze creme werkt prima tegen de droge huid en houdt het vochtgehalte in balans, ook is hij lekker vol. Of hij niet comedogeen is, daar twijfel ik aan, maar ik verwacht van wel, dat wordt een beetje tegengesproken, de 1 zegt van wel en de ander zegt van niet. Om het zeker te weten, kun je contact opnemen met Biodermal, dat kan gratis op telefoonnummer: 0800-2463376
Drink om vocht in je huid aan te vullen voldoende water, dat lukt niet met een creme.
Laat eens een goede huidanalyse maken, zodat je weet in welke staat je huid verkeerd en welk huidtype je hebt. Dat kan bij de betere drogisterijen met parfumerie, of bij de parfumerieën. P-CL-E is te koop bij iedere drogisterij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vochtarm en droog is helemaal niet hetzelfde. Dit is een wijdverbreid misverstand. Een droge huid is een huidTYPE, net zoals een vette huid of een gecombineerde huid. Een vochtarme huid is een huidCONDITIE en is helemaal niet gelieerd aan iemands huidtype. Iemand kan dus ook prima een vette vochtarme huid hebben, iets dat veel mannen hebben. Je opmerking dat je huid reageert op comedogene crèmes, bevestigt mijn vermoeden dat ook jij zo'n huid hebt: een comedogene crème kan in combinatie met een vette huid (versneld) voor puistjes zorgen.

Een goede huidtest, zoals al werd gezegd, is zodoende een goed advies. Bij een vette vochtarme huid moet iig. absoluut GEEN product gebruiken dat bedoeld is voor een droge huid. Dit maakt je huid alleen maar nog vetter, met mogelijk beschadiging van het elastineweefsel en verhoogde kans op puistjes tot gevolg.