waarom is mijn haar touwerig?

Mijn haar ziet er heel 'touwerig' / slierterig uit. Ik weet niet hoe het komt maar het is al mijn hele leven zo. Als ik het geborsteld heb is het 'een geheel' maar binnen een paar minuten ziet het en voelt het ongekamd. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (2)

Ga eens naar een goede kapper, die kan je goed knippen, zodat het minder opvalt, of makkelijker te modelleren is. Maar ook adviseren welke en hoe je producten gebruikt. Mogelijk ligt het gewoon aan de vorm van je haren. Zo met deze vraag is het niet te zeggen waarom het zo is, daarvoor moet je je haar kunnen zien en voelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Proteine (eiwitten) Vitamine B en dan vooral B12 en D zijn goed voor de keratine in het haar (en nagels). Erg droog en onhandelbaar haar kan pluizig/statisch lijken. Het haar is opgebouwd uit een kern met daaromheen een soort schubben van keratine. Bij een goede vitamine/vet balans zijn deze gesloten en glad maar bij een tekort aan bepaalde voedingstoffen gaat deze open staan. Het haar haakt dan in elkaar waardoor het makkelijk klit vervilt, tot touw vormt en pluist.

Het haar te vaak wassen met (te aggrssieve) shampoo en te heet water helpen hier niet bij. Beiden tasten de natuurlijke balans van vetten aan, was zo een 2-3 x per week met shampoo.

Hele oude tip maar veel gebruit uit grootmoeders kast de tips om het haar met Ei of bier te wassen Deze bevatten naast olien die de keratine in het haar herstellen ook Vitamine B2, B12 en bij ei ook amino vetzuren.

Ook is een Keratine behandeling mogelijk wat veelal bij kroes haar gebruikt en is bekender bij mensen van donkere komaf. Laaste is een zogeheten Hot oil te gebruiken dit is een haar product die op temperatuur gebracht wordt zodat de haren open gaan staan voor opname van de voedings stoffen. Dit is o.a. van VO5 en ik dacht Gliss maar de drogist zal ongetwijveld meer merken hebben.