Normale mascara verwijderen met waterproof makeupremover?

Kan je met je makeupremover die waterproof is, ook normale mascara weghalen? Of is het alleen voor waterproof mascara?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, make-up remover en oogmake-up remover.
Mascara en andere oogmake-up die niet waterproof zijn, kun je verwijderen met oogmake-up remover voor waterproof oogmake-up.
Andersom werkt het niet, dit omdat waterproof oogmake-up verwijderd dient te worden met een product waar olie in verwerkt zit. Oogmake-up die waterproof is, kun je dus niet verwijderen met oogmake-up remover bedoeld is voor het verwijderen oogmake-up die niet waterproof is.
Daarintegen kun je oogmake-up die niet waterproof is, wel verwijderen met gewone make-up remover (die je ook voor je gezicht gebruikt), wat met waterproof oogmake-up weer niet gaat. Pas daarbij wel op met producten die alcohol bevatten.

Als je vraag dus over waterproof make-up remover gaat, dan is dit geen enkel probleem en kun je dit gewoon blijven doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik waterproof makeupremover voor alle soorten mascara.