wat kunnen deze rode bulten zijn?

Ik heb ze sinds vorige week. Toen mijn vader van vakantie kwam, had zowat de hele familie last van. Maar ik kreeg ze pas later. Ik dacht eerst dat jet bedwantsen zijn maar we hebben alles gecheckt en voor de zekerheid gewassen. Echter er zijn nu meer rode bulten op mijn benen. In de bijlage is er foto van mijn been

Toegevoegd na 1 minuut:
*jet=het

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
tinus1969
9 jaar geleden
Deze rode bulten zijn een reden voor een bezoekje aan de huisarts.

Antwoorden (4)

Zou toch dringend en dokter of dermatoloog raadplegen,want ik vraag mij af of het hier niet om schurft gaat.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=15388
fremar
9 jaar geleden
Dit ziet er uit als beten van een of ander insect. Welk insect het is kan niemand je zeggen. Aangezien ze op je benen zitten zou ik als eerste denken aan een of ander kruipend insect. Het kan ook zijn dat er een insect in je broek, sokken of schoenen zit. Dat laatste lijkt me echter minder waarschijnlijk aangezien je inmiddels vast wel een schone broek en sokken bent gaan dragen.

Kwestie van beestje zoeken, uitroeien en wachten totdat de plekken weggetrokken zijn. Dat kan een paar dagen duren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan inderdaad een insectenbeet zijn maar het kan ook een allergische reactie zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zitten de bultjes bij iedereen alleen rondom de enkels en voeten? Kriebelen ze best erg? Het ziet er namelijk uit als een enigszins allergische reactie op vlooienbeten. Vlooien gaan graag in de vloerbedekking zitten en vallen dan de voeten, enkels en onderbenen aan als je door het huis heen loopt. Ik zou eventjes kijken in het huis door op je blote knieën en handen over de vloer te kruipen; als er vlooien zijn zie je ze dan snel genoeg! Oplossing voor vlooien is trouwens vrij makkelijk; meeste vlooien kunnen niet leven op mensen, alleen in materialen of dieren, en behalve veel dingen in de was gooien en het huis goed stofzuigen, kun je daarna sprayen met anti-vlooienspray. Ik hoop voor je dat het dit niet is, maar dan zou het in ieder geval geen ernstige medische kwaal zijn (: