Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik het best een pluk haar verven?

ik ga dit weekend bij iemand een lange pluk haar paars verven maar dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, ze heeft alle vertrouwen in mij dat het goed komt, dus wil ik er voor zorgen dat het ook goed komt. hoe kan ik dit het beste aan pakken en wat zijn handige tips voor mij om dit zo goed mogelijk te doen. ik heb wel eens foto's gezien van mensen waar bij het helemaal mislukt was en dat wil ik dus niet.
heel erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het beste kun je de pluk eerst lichter maken, tenzij zij licht blond haar heeft. Dat doe je met waterstofperoxide 6 of 12%, dat ligt aan de kleur van haar haar. Bij een kapperswinkel kun je dit kopen zodat je het moet mengen en de rest kunt bewaren. Vraag daar om advies. Zodat je het juiste product krijgt. Vervolgens breng je de paarse verf aan, dit doe je door een pluk haar op te pakken met een puntkam (bij voorkeur van plastic), onder deze pluk leg je een stuk hard plastic (geen aluminiumfolie, omdat dat het oxidatieproces kan beïnvloeden) Zo doe je dat ook bij het blonderen. Dan ga je met de verfkwast van boven naar beneden de kleurspoeling aanbrengen, probeer de hoofdhuid te vermijden. In laten werken en uitspoelen. Dan heeft zij een paarse pluk.
Als je paarse verf op donker haar aanbrengt, dan zie je de kleur bijna niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding