Wat is de beste optie om wenkbrauwen bij te werken als je je haar donker laat verven?

Ik heb momenteel lichtblond haar en ik wil m'n haar rood verven.

Zo heb ik nooit mijn wenkbrauwen hoeven epileren omdat je ze nauwelijks ziet. Het is dus best een stap voor me om m'n wenkbrauwen zichtbaar te maken en ze dus 'bij te houden'.

Kan ik m'n wenkbrauwen het beste laten verven (en waar?) of is het prima te doen om ze elke ochtend met een potloodje kleur te geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
verven word vaak te sterk naar mijn mening, ik zou gewoon potloodje doen, dan kun je het zelf nuanceren
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb een lange tijd rood haar gehad, dat vervde ik zelf. Mijn wenkbrouwen deed ik altijd met dezelfde verf. Ja ik weet dat op het pakje staat dat dit niet mag. Ik denk dat ze dat erop zetten omdat ze bang zijn dat mensen met handschoenen onder de verf zo hun gezicht onder smeren en tevens de verf in hun ogen smeren. Ik deed altijd een beetje verf op een wattenstaafje en daarmee mijn wenkbrouwen dunnetjes insmeren. Dat liet ik altijd 10 minuten korter zitten dan de inwerktijd van de verf op je haar. Met een oud washandje waste ik dan de verf van mijn wenkbrouwen en vervolgens goed insmeren met de conditioner die bij de haarver was bijgeleverd. Die conditioner liet ik zitten totdat ik de verf ging uitspoelen. Dat was altijd een mooi resultaat. Mijn wenkbrouwen waren iets lichter dan mijn haar maar het zag er wel natuurlijk uit.

Antwoorden (1)

Alhoewel het niet moeilijk is, adviseer ik je, om het te laten doen. Je kunt het beste kiezen voor een kleur die iets donkerder is, dan je wenkbrauwen nu zijn, maar lichter dan je haarkleur, wat ze iets sprekender maakt. Niet te donker, want dat past waarschijnlijk niet bij je huid. Om de juiste kleur te krijgen, kun je naar een schoonheidsspecialiste, zij kan een goede kleur voor je bepalen, die bij je huid en haar past. Ik denk dat tussen de 10 en 15 euro gaat kosten. Wil je het toch zelf doen, in de tweede link lees je hoe je dit doet. Een andere optie is je wenkbrauwen kleuren, dit kan met wenkbrauwpoeder, bij de meeste poeders zitten sjablonen, zodat je een perfecte wenkbrauw kunt creëren.
Er zijn veel cosmeticamerken die dit in hun assortiment hebben. Laat ook hiermee de kleur adviseren (dit valt snel te donker uit). In de link een voorbeeld, er zijn ook goedkopere poeders te koop, bij deze zit er niet altijd een setje sjablonen bij, maar deze zijn ook los te koop. De poeder breng je aan met een kwastje. Natuurlijk is dit wel iedere dag even werk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om tijd te besparen, zou ik kiezen voor het verven. Dit omdat het je dagelijks veel tijd scheelt. Maar om even uit te proberen hoe donkerdere wenkbrauwen je staan, is de poeder natuurlijk een goede optie (goedkoop en goed koop je deze bij de Hema).