Welke gezichtscreme bevat geen parfum en sluit de huid niet helemaal af?

Mijn huid is nogal dun en vrij gevoeliger voor bepaalde stoffen dus ben het liefst opzoek naar een creme zonder parfum en kleurstoffen. En het liefst geen siliconen of een wateroplosbare (omdat dit namelijk me huid afsluit).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
laat je adviseren door een schoonheidsspecialist, die kan je huid beter beoordelen dan wij op afstand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet wat ik moet hebben daar heb ik geen specialist bij nodig door eigen ervaring. Een creme zonder parfum, parabenen en wat wateroplosbare siliconen of geen siliconen bevatten waardoor het me huid niet afsluit.

Antwoorden (2)

Kijk eens bij dermolin, deze hebben heel fijne en milde cremes. Verkrijgbaar bij De Tuinen en veel Etos-filialen. Een andere optie is volledig natuurlijk gaan, hier kun je voor terecht bij de meeste natuurwinkels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je misschien enkele links van bepaalde cremes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dermolin heeft slechts een soort dag en nachtcreme. Bij veel natuurlijke merken is dit het geval(dermolin is overigens niet natuurlijk). Een ander fijn merk is Puravita. Deze zijn beide verkrijgbaar bij de tuinen: www.detuinen.nl
Wat je eventueel ook zou kunnen doen is amandelolie als creme gebruiken, Wel uitkijken als je een notenallergie hebt, maar voor mij werkt dit heel goed. Amandelolie is een vrij droge olie, dus je zult er niet uitzien alsof je in de frituur hebt gehangen. Let wel op dat het dan alleen de olie bevat, en geen andere ingrediënten. Als er een Lush filiaal bij je in de buurt zit zou je daar ook een advies kunnen vragen, ik kom er vaak maar de medewerkers weten dan precies wat je moet hebben. Kun je ook testertjes krijgen en in de winkel het product al ervaren. Lush is qua creme wel een stuk duurder.
www.lush.nl Er zijn nog veel meer merken, vooral online verkrijgbaar en erg duur.
Ik zou eerst even dit proberen, gezien je verder niet heel specifieke wensen hebt en dit ook allemaal heel prima merken zijn, en heel gemakkelijk verkrijgbaar.
Je zou ook kunnen kiezen voor Neutral, deze bevat geen geur en kleurstoffen.
Maar ook Eucerin re-balance kalmerende creme is een goede optie.
Roc en Clinique hebben ook producten die aan je eisen voldoen, de prijs daarvan ligt wel hoger.
Ga eens naar DA of Etos en laat je eens adviseren, soms zijn er ook testers waaruit je de creme kunt voelen, of soms ook proefjes die je thuis uit kunt proberen.