Is het slecht om met een schuurspons langs je gezicht te schuren?

Ik kreeg een tip om dit te doen, en dat heb ik ook gedaan, maar mijn gezicht voelt heel geïriteerd en alsof het heeel erg rood is. Ook hier graag tips voor !!

Toegevoegd na 20 minuten:
Het prikt trouwens ook heel erg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Dit is inderdaad slecht om te doen. Een gewone scrub wordt gebruikt om het bovenste laagje cellen weg te doen, dit zijn dode huidcellen, en het kan geen kwaad om deze weg te doen. Als je, zoals jij gedaan hebt, doet met een schuursponsje, dan neem je niet alleen de bovenste laag weg, maar ook lagen eronder, waar ook de zenuwcellen liggen, die voor het prikken gevoel zorgen. Het beste is om hier iets vettige (zoals vaseline) of een vettige crème (zoals nivea) erop te smeren zodat je huid kan herstellen. Als het echt veel te warm wordt, kan het zijn dat het begint te ontsteken en raad ik je aan om daar dan ontsmettingsmiddel op te doen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt bedankt voor de tips, super !! Dankjewel, ik hoop dat mijn huid snel opknapt, want het voelt nu nóg steeds heel branderig.... Daaagg xxxx

Andere antwoorden (2)

Welnee, dat kan geen enkel kwaad. Als je klaar bent dan mag je mijn bandschuurmachine lenen, voor de finishing touch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je huid op je gezicht is veel dunner dan bijvoorbeeld op je hand. Het is niet goed omdat je hiermee de huid beschadigd. Het kan nu voelen als een schaafwond en als je het hard hebt gedaan kun je morgen zien dat het lijkt op een schaafwondje. Ik zou er vasaline opsmeren of een verzachtende crème. Lekker met rust laten nu :). En waarom kreeg je dit advies van iemand?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zei dat je huid dan lekker zacht werd. Was wel zo, maar het voelde tótáál niet lekker door die geïriteerde rode plekken, en dat geprik. Thanks voor de tips trouwens!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wordt het dus niet, hiermee beschadig je dus de huid. Als je een huis tuin en keuken middeltje wilt om je huid lekker zacht te maken gebruik dan koffie korrels die al nat zijn met een lekkere lotion. Goeie scrub om eens per maand te doen en je huid wordt er heerlijk zacht van. Niet d.m.v. een schuurspons!! Groetjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje, hahah. Ik wil wel nog steeds ENORM graag een zachte huid, dus goeie tips ! Zeker zo'n duimpje xxx