Mijn teennagel is bikkel hard, wat kan ik ertegen doen?

De nagel van mijn kleine teen is bikkel hard, haast niet te knippen.
Wat kan ik doen om deze zachter te maken? Ik knip altijd na het douchen.
En ben voor de kleine teen een hele scherpe grotere schaar nodig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
48.5K
Amadea
10 jaar geleden
Vijlen in plaats van knippen. Gaat uitstekend bij harde nagels!

Het beste antwoord

Gebruik hiervoor Scholl Teennagel Verzachter dat maakt zelfs de meest harde, dikke teennagels snel soepeler waardoor deze makkelijker te knippen zijn. Werkt in slechts 10 min. Verminderd tevens het ongemak tijdens het knippen van de nagels en helpt ingegroeide teennagels voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt als een soort van kalknagel, laat dit eens nakijken bij de huisarts, die kan je medicijnen ervoor geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze nagel is denk ik ook dikker? Misschien wel wat gelig?
Heb ik gehad met nagel grote teen, moest uiteindelijk 6 maanden lang speciale pillen slikken (dat trekt in de nagel, maar omdat deze zo langzaam groeit, moet je het lang blijven slikken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik ga eerst altijd in bad, dan zijn de nagels al een stuk zachter.
Verder gebruik ik nooit een normale nagelknipper, dat is bij mij niet te doen, dus ik gebruik ik zijkniptang, zoals de elektromonteurs gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zal, zoals al gezegd een kalknagel zijn, dit is hetzelfde als een schimmelnagel. Mijn zoon had goed resultaat met Sur plus kalknagelolie, dit is bij bijna iedere drogisterij te koop. Knip de nagel niet met een nagelschaartje of knipper, maar met een nageltang. Gebruik de spullen die je gebruikt voor deze nagel apart, gebruik ze alleen voor deze nagel, anders is de kans groot dat je hier andere nagels mee besmet.