Slappe huid onder ogen door veel afvallen, zijn er ook minder dure oplossingen voor ?

Ik ben in anderhalf jaar ongeveer 30 kilo afgevallen, nu in laatste 3 maanden 9 kilo door stress, van te voren veel bewogen, op eten gelet, sporten, huid is overal vrij strak geworden, een beetje plooitjes rond buik, maar die beginnen ook steeds minder te worden, wat wel is, de huid onder mijn ogen deze is slap en lijkt of ik dagenlang gehuild heb en met zakdoek heb gewreven, door omstandigheden ook weinig slaap dus ook blauwe kringen. Ik gebruik al een anti-rimpel en extra oogcreme van Loreal, is eigenlijk wel mijn limiet wat ik er aan wil uitgeven, gisteren naar betere drogist geweest, die adviseerde mij dus een oogcreme, 30 ml voor 128 euro, dacht het niet dus. Is er iemand die tips heeft ? Ervaring heeft met goedkopere oplossingen ? Ik eet genoeg verse/rauwe groenten, fruit, en drink ongeveer naast water of groene thee, 1,5 liter water.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Nee, helaas is er aan de wallen niets te doen, omdat zij niet veroorzaakt worden door vochtophopingen, maar door een verslapte huid, gevuld met vet. De enige echte oplossing is, naar de huidtherapeute en dit laten laseren, of naar de plastisch chirurg en dit chirurgisch laten verbeteren. Ook dure cremes hebben hier geen tot weinig effect op. De blauwe kringen zijn wel op een voordelige wijze weg te werken, met een camouflage product. Dit kan een stift zijn of een creme. Ik werkte altijd liever met een creme, omdat dit beter te verwerken valt en je de natuurlijke huidskleur zelf kunt mengen, door meerdere potjes aan te schaffen. Veel schoonheidsspecialisten en visagisten werken met Derma color, dit is een goed, natuurlijk uitziend, goed te verwerken camouflage product. Waar je met een beetje hulp de juiste kleur mee kunt vervaardigen. Het wordt verkocht in de luxere parfumerieën en betere drogisterijen, waar ze je ook kunnen helpen, de juiste kleur te mengen en hoe je dit waterproof kunt maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat je eens door een professional leren hoe je het kunt camoufleren, dan loop je niet met een laag camouflage op je gezicht, ook kun je met make-up, zonder dat het erg opvalt, veel leren om je wallen (slappe huid) minder op te laten vallen. Licht haalt naar voren, donker werkt in de diepte, als je dat op de juiste manier leert toe te passen, dan vallen je wallen (slappe huid) ook veel minder op. Met dit probleem kun je wel make-up gebruiken, maar neem dan wel de moeite dat goed te leren, anders word je er niet mooier op, bij een slappe huid moet je niet teveel make-up gebruiken, maar op de goede manier, met de juiste producten, kun je er veel mee doen. Meestal lopen bij DA en Etos wel visagisten rond, die weten hoe dit werkt, vraag daar eens advies en laat hen je het leren. Geef aan wat je budget is, daar hoef je niet overheen, ook met de huismerken kun je bij juist gebruik, veel bereiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn dat je geholpen bent en goed ook, dat is het voordeel van naar de specialist toegaan, zij zien wat er aan de hand is en hoe het zo goed als weggewerkt kan worden. Fijn dat ze wist wat er bij de HEMA te koop is :)