kan dat als je haar krullend is dat het als je zo vaak stijlt dat het dan stijl blijft?

Dat heb ik wel is gehoord, maar ik geloof het niettt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, zeker niet.
Haren zijn dood materiaal.
Nieuwe haren groeien uit haarzakjes en die "weten" toch niet
dat het oude haar gestijld is.

Antwoorden (5)

Ik persoonlijk denk van niet... Want de structuur van je haar is krullend en niet stijl.

Je zou eens op facebook kunnen vragen aan bv. andrelon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
denken....is geen antwoord.
Nee, de structuur van je haar wordt bepaalt door een gen in je lichaam.
Die genen bepalen wat voor kleur haar je hebt en ook wat voor structuur.

Je gen kan wel veranderen. Door veroudering.

Toegevoegd na 50 seconden:
*bepaald
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. Er blijft maar voortdurend nieuwe haren groeien.
Of je haar krult op steil is, hangt af van de vorm van de doorsnede van het haar. Een ovale doorsnede geeft een krul of een slag, een ronde doorsnede geeft steil haar.
Dat is niet te veranderen door te stijlen. Anders zou er toch geen omaatje meer een permanent hoeven te laten zetten na 20 jaar?
Zoals het haar uit het haarzakje groeit, zo wordt het. En dat is genetisch bepaald. Dat kun je ook duidelijk zien: Afrikaanse mensen hebben doorgaans kroezig haar en Aziaten hebben vaak steil haar.
Wat wel eens gebeurt, is dat haarzakjes veranderen, bijvoorbeeld na een chemokuur. Dan kan het zijn dat stijl haar krullend teruggroeit of andersom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en nee. Dat klinkt dubbel maar ik zal het uitleggen; als je genetisch bepaald krullend haar hebt zal al het nieuwe haar dat uit je hoofd komt krullend zijn. Maar het "oude" haar, de lengtes, kan afhankelijk van de lengte wel tot 10 jaar oud zijn. Ook al ik haar dood materiaal, het kan degelijk wel beschadigd zijn. Door veel of verkeerd stijlen kan het haar dusdanig beschadigd raken dat de rek, de elastische tijd uit het haar verdwijnt. Het gevolg is dat je haar stijler zal zijn en uiteindelijk kan afbreken.

Overigens kan het andersom ook. Als je gezonde krullende lengtes hebt kan er opeens "nieuw" stijl haar uit je hoofd groeien door chemo, hormonale veranderingen of medicijngebruik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Flinke tikfout: elastischiteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het lijkt mij niet
of je krullend of stijl haart hebt ligt namelijk vast op je DNA en dat kun je niet veranderen zonder mutaties. Een soort foute kopieën van het DNA.(diekanker kunnen veroorzaken).
Het DNA verandert dus gewoonlijk niet en je houdt dus de haarstijl, die je had. Het nieuwe haar dat aangroeit kan dus nooit stijl zijn, als je krullen hebt

Of je haar (bijvoorbeeld aan de onderkant) wel stijl blijft weet ik niet zeker, maar het lijkt mij niet logisch