Hoe blondeer je ravenzwart haar?

Ik heb vanmijnzelf donkerbruin lang haar ik verf het al 2 jaar lang ravenzwart. Ik zou het graag thuis willen blonderen omdat ik graag kosten zou willen besparen ik weet dat het bij de kapper beter is. Ik zou graag mijn haar willen blonderen maar ik heb gehoord dat het niet in een keer mogelijk is maar dat ik mijn haar moet bleken nergens op internet staat een duidelijke instructie over de inwektijd etc ik zou graag zoveel mogelijk erover willen weten want op internet staat er niks duidelijk genoeg over.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Begin met Delor color remover dark. Dat haalt de verf uit je haar, zonder te blonderen, of te onkleuren. Er is ook een versie voor lichte kleuren, maar jij hebt de dark nodig. Je brengt het aan net als bij een haarverf, handschoenen aan en smeren maar. Na het aanbrengen kun je het beste huishoudfolie om je haar en color remover doen en het een uur in laten werken. Daarna grondig uitspoelen, daarna de nabehandeling doen. Gegarandeerd dat je haarverf eruit is, dat is al stap 1.
Bij het Kruidvat is ook eenzelfde soort product verkrijgbaar tegen een lagere prijs, maar ik durf niet te zeggen of dit even goed werkt.
Als je echt wil blonderen dan moet je nu gaan ontkleuren, maar dat is heel moeilijk om dat zelf te doen, je haar bevat zoveel pigment, dat je dat moeilijk eruit krijgt, ook blijft er vaak een oranje met gele gloed achter, als je echt donkerbruin haar hebt, moet je daar niet zelf aan beginnen, je krijgt het wel licht, maar nooit mooi licht. Wat je wel kunt doen is je haar 2 a 4 tinten lichter maken (liever niet meer dan 3 tinten oplichten) en daar een week of 4 later highlights overheen zetten, dan krijg je een natuurlijk effect en op den duur geheel blonder haar, denk er wel aan dat je altijd aan het kleuren blijft, want die donkere uitgroei blijf je houden. Na een aantal keren blonderen kun je dan eventueel een meer oplichtende kleuring gebruiken, maar dat kan niet in 1 keer. Hoe je het moet gebruiken valt niet te zeggen, dat ligt eraan welk merk/product je kiest. Hou je aan de bijgevoegde gebruiksaanwijzingen dan kan er weinig mis gaan, al blijft de kans dat het je tegenvalt natuurlijk altijd aanwezig, een kapper kan dan ingrijpen, zodat het alsnog mooi wordt, zelf gaat dat je niet lukken.