Wat is de goede volgorde van huidverzorging als je ook wil stomen en scrubben?

Hoi,

Ik gebruik elke dag standaard huidverzorging: reinigingsmelk, lotion, dagcreme, einde van de dag weer en dan nachtcreme voor de jonge huid.
Maar ik vind het lekker, leuk en naar mijn gevoel goed voor me huid om 1 keer per week een avondje wat uitgebreiders te doen. Ik zou ook 1 keer per week een scrub willen gebruiken , stomen 1 keer per week en een maskertje. Ik ben 16 jaar met een gecombineerde huid. Wat kan ik dan doen? Wat ik ook al weet is na het stomen een maskertje of creme opbrengen is goed, dan dringt het dieper door, maar na het stomen nog je gezicht droogdeppen of met water spoelen .. ? Ik weet het niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.4K

Antwoorden (2)

Wat de schoonheidsspecialiste altijd bij mij doet:
- eerst lichte reiniging
- dan goed scrubben
- daarna stomen om de porien open te zetten
- even gezicht droogdeppen met schone handdoek of tissues
- daarna kun je indien nodig meeeters en puistjes verwijderen (wel tissues om je vingers doen, en niet forceren)
- daarna even een kleine reiniging met een lotion
- kalmerend masker, deze trekt goed in de open porien.
Ritsuka
10 jaar geleden
Begin met reinigen met reinigingsmelk, creme gel of lotion, daarna kun je gaan scrubben, zorg dat je huid vochtig is als je dit doet en dat je een speciale scrub voor het gezicht gebruikt, die voor het lichaam is te grof voor het gezicht. Daarna kun je op je vochtige huid een masker aanbrengen, de poriën staan open van het stomen en het scrubben, dus het masker trekt goed in. Neem het masker af op de manier die op het zakje, de pot of tube staat, dus met een tissue of met een vochtig kompres. Daarna kun je je dag of nachtcreme aanbrengen.
Scrub je gemengde huid maximaal 1 keer per week, het scrubben verwijderd de dode huidcellen, maar stimuleert ook de doorbloeding. Te vaak en te hard scrubben beschadigd de huid, doe het dus vooral zachtjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het stomen voor de scrub of na de scrub? Dat heb je er niet bij gezegd