Hoe heet een buisje die je in een gaatje van je oor kunt steken voor een operatie?

Ik word binnenkort geopereerd.

Ik heb gaatjes en ze kunnen nog dicht groeien.
Er schijnen speciale buisjes te zijn die wel mogen tijdens een operatie (onder narcose)

Hoe heten die ik heb dit ooit in een boekje gelezen van een ander ziekenhuis.
Wie kan deze vraag oplossen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Normaal gesproken mag je piercings (een oorbel is eigenlijk een piercing in de oorlel) gewoon inhouden tijdens een operatie; zolang ze niet in het te opereren gebied zitten. Het gebeurd regelmatig, dat oorbellen even ontsmet worden en daarna afgeplakt met een pleister; doorgaans is dat geen enkel probleem.
Het lijkt me dat het dus ook geen probleem is om de oorbel in te houden, ook als het gaatje nog niet helemaal genezen is. Dan heeft u dus geen aparte buisjes nodig.

Normaal gesproken zou u nog bij de anesthesist moeten komen voor een pre-operatief consult. Tijdens dat consult kunt u dit natuurlijk ook bespreken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je
Ik vraag het bij de pre op
Als ze uit moeten zou ik erg balen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Succes met de operatie.