hoe dun of dikkan een haar zijn?

Weet iemand ho dik of hoe dun eenb haarkan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een haar is vaak rond , ovaal , maar ook zeg in band vorm ! Wat heeft dat met de dikte te maken , nou heel veel , stel je pakt een micrometer je legt de haar eronder en ja dan meet je de platte kant . Dus wie slim is !:) !! Buigt de haar dan meet je de hoogste kant . Voorbeeld ! Pak je riem en leg op tafel dan ligt die plat , leg je de riem in een krul dan komt de hoogste kant omhoog. Bij het meten van het haar met een micro meter dus altijd 2 x meten . Waarom ? band haar is NIET geschikt om normaal gepermanent te worden .

Antwoorden (2)

Volgens wikipedia varieert de dikte van mensenhaar tussen de 17 en 180 micrometer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De diameter van een menselijke haar heeft een standaard waarde niet hebben, omdat verschillende mensen hebben verschillende haar structuren. Je genetische make-up kan leiden tot de breedte van je haar te verschillen van die van andere mensen. Kleur haar is ook een grote factor. Zwart haar is dikker dan is rood haar. Het weer kan ook invloed hebben op de diameter van een haar streng. Als het weer warmer wordt, de diameter van lichaamshaar toeneemt. Leeftijd is een andere factor. Baby's en jonge kinderen hebben fijnere haren dan volwassenen. Als een persoon opgroeit, hun haar wordt dikker en sterker. Een andere factor is dat de dichter bij de wortel van het haar, de dikkere een haarlok zijn.

In mijn onderzoek heb ik de diameter van menselijk haar te variëren 17-181 micrometer (miljoenste van een meter) gevonden.
fremar