De Garra Rufa is een exotische vissoort, zo’n 5 centimeter lang, die tussen Turkije en Irak in warmwaterbronnen leeft. Honderden Garra Rufa's (knabbelvisjes) knabbelen in een Fish Spa de overtollige dode huidcellen (schilfertjes) van de opperhuid weg, zodat er een mooie gladde huid overblijft. Het knabbelen is meer een soort sabbelen en het wordt als zeer aangenaam ervaren, te vergelijken met kleine luchtbelletjes.

Hoe vaak iemand een behandeling met Garra Rufa’s kan ondergaan valt moeilijk in het algemeen te zeggen, want dat is afhankelijk van geval tot geval. Iedereen die bij de visjes is geweest moet zien in welke tijdspanne de symptomen terugkeren. Op basis van die frequentie kan een behandelingsschema worden opgesteld.

Is het niet vanwege een huidaandoening maar algemeen om je huid te laten verfrissen, dan wordt geadviseerd om het 1 à 2 x per maand te ondergaan.
Amadea