Wat is het verschil tussen haar bleken en haar blond verven?

Ik heb bruin/zwart haar en wil graag mijn haar lichter hebben zodat ik mijn haar paars kan verven.
Hiervoor moet je wel je haar bleken. maar bleek is HEEL slecht voor je haar. ik wilde daarom ipv bleken mijn haar blond verven met een verf op oliebasis.
Is dit wel slim?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blond verven gaat geen effect hebben.. Donker overheerst.

Antwoorden (1)

Bleken en blonderen is hetzelfde proces, je moet kleur uit je haar halen, dit gaat dus niet zonder je haar te ontkleuren. Met blond verven wordt bedoeld, het haar eerst ontkleuren en daarna de juiste kleur blond aanbrengen, dit kan samen verwerkt zitten in 1 product, maar dan kun je maximaal 4 tot 6 tinten lichter worden, in de meeste gevallen gaat dat zelfs niet verder dan 2 tinten. Om jouw donkere haar paars te verven moet je haar minimaal blond zijn, liefst lichtblond en moet je dus zeker 4 tot 5 tinten lichter, anders zie je weinig van het paars. Bleken is slecht voor je haar, omdat je de haarschubben openzet en ze daarna slecht sluiten, wat klitten en dof haar oplevert. De glans komt wel weer als je het de gewenste kleur hebt geverfd, maar deze vervaagd ook weer vrij snel. Ik adviseer je om advies te vragen aan een black hair kapper, die zijn in de grotere steden wel te vinden. En er nog eens goed over na te denken, het kan erg lang duren voor je haar weer optimaal hersteld is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je moet ook zorgen dat je je haar verzorgd met hydraterende producten, na het ontkleuren, omdat je haar dan ook enorm uitgedroogd is. Hydraterende producten voor het haar en de huid zorgen ervoor dat er vocht in je haar blijft, dat het er niet uitgaat. Dit is te krijgen op oliebasis, verf of blondering op oliebasis voor het haar bestaat volgens mij niet, maar dat kan ik mis hebben.

Toegevoegd na 43 minuten:
Denk er ook aan dat ontkleuren voor iemand met donkerbruin tot zwart haar moeilijk is om zelf thuis te doen. Bruin haar bevat meestal veel pigment dat groen kan worden bij het ontkleuren, terwijl zwart haar meestal oranje wordt na het ontkleuren. Dit is een moeilijke basis om het haar mooi paars te kleuren. Ik verwacht dat dit dan ook niet gaat lukken en adviseer je dus echt naar een black hair kapper te gaan. Misschien zijn paarse extensions een leuk alternatief?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! En ja, Garnier Olia is een verf op oliebasis :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die is niet geschikt voor wat je wil, wel als je eerst ontkleurd en dan een kleur eroverheen zet, maar helaas is deze kleuring niet verkrijgbaar in paars. Bedankt voor je reactie, leer ik weer wat bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus, prima antwoord.
Ik zou daar nog aan toe willen voegen dat voor sommige mensen licht beschadigd haar ook positieve effecten kan hebben. Denk maar eens aan mensen met fijn en slap haar. Het haar wordt dan na wat beschadiging een stuk voller en steviger;-)
Wel een conditioner gebruiken daarna uiteraard.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Vreemd, de kapper vertelde mij dat zwart haar juist groen word, en bruin haar oranje :-S
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de correctie Heer Voldemart, dit is inderdaad een foutje in mijn antwoord, maar het is wel zo, dat het per persoon verschillend is hoeveel rood en hoeveel blauw pigmenten het haar bevat, maar het klopt dat zwart haar meestal groenig uitslaat en donkerbruin juist oranje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede link over de pigmenten in haarkleuren vind je hier:
http://haargeheimen.nl/vraag-over-lichter-kleuren-zonder-oranje-gele-rode-gloed/