Hoe voorkom je dat kinderen zonnebrandcreme in hun ogen krijgen?

Van alle kanten horen we dat we dik moeten smeren, zeker ook bij kinderen. Maar juist dan komt het bij of na het smeren makkelijker in hun ogen en prikt. Ook omdat ze het er soms zelf inwrijven.
Bijgevolg smeer ik direct rond de ogen niet. Maar misschien kan het anders?

10 jaar geleden
7.4K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Gewoon deze kopen:
http://www.beautyfashionshop.nl/piz-buin-allergy-lotion-spf-50 Lekker dun smeren, is voldoende voor de hele dag.
Ik gebruik het zelf, met mijn zonne allergie (5 minuten in de zon zonder zonnebrand en ik ben verbrand) Natuurlijk wel opnieuw smeren nadat je gezwommen hebt. En hij plakt ook niet zo ranzig.

Het beste antwoord

Wat ik altijd doe om het gezicht van mijn dochter in te smeren: ik doe een kleine hoeveelheid zonnebrandcreme op mijn hand, smeer dat uit over mijn handpalmen en daarna smeer ik het uit over haar gezicht.
Mijn dochter, maar andere kinderen ook, doen daarbij automatisch hun ogen dicht. Zo kan je het hele gezicht rustig en netjes insmeren. Met deze methode heb ik nooit problemen gehad met crème in de ogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik deed dit al zo vlak na haar geboorte, ze is nu drie jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd met gesloten ogen. Lekker insmeren.... geen succes!!! Het duurde een hele tijd voordat mijn ogen niet meer prikten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit last van gehad, niet bij mezelf en ook niet bij mij dochter...
Poet
10 jaar geleden
Verschillende prima antwoorden maar ik kan er maar 1 kiezen

Andere antwoorden (3)

Smeer het dun op de gezichtjes en doe dat wat vaker, dik insmeren is met de meeste producten helemaal niet nodig. Gebruik voor je kinderen een hoge factor, dan zijn ze goed beschermd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien toch zelf laten doen? Ze voelen zelf het beste of het prikt. Wel even kijken of ze geen plekjes missen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om te voorkomen dat kinderen zonnebrandcreme in hun ogen krijgen is het goed om hun handen (in ieder geval niet de vingers) niet in te smeren en niet op de oogleden of vlak onder het oog. Als je dit wel doet komt de zonnebrandcreme in hun ogen als ze met hun handen in hun ogen wrijven. Soms willen kinderen echt heel graag mee helpen met insmeren. Vergeet dan niet naderhand hun handen weer schoon te maken. Zoals hiervoor ook werd genoemd zou ik de creme ook goed insmeren en zeker niet dik. Anders is de kans groot dat ze er met hun handen aan komen en het dan alsnog in hun ogen smeren. (bron: eigen ervaring met zonnebrandcreme in mijn ogen & ervaring met het vele malen insmeren van kleine kinderen)