Ik heb mijn haar licht asblond gekleurd. Hoe komt het dat mijn haar in daglicht/zonlicht een rossige schijn heeft en bij minder licht niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Je zal je haar nog meer moeten ontkleuren, om de roodpigmenten te verwijderen, daarna de asblond erover, dan heb je echt asblond haar. Zolang je rode pigmenten in je haar hebt, blijf je een rode gloed zien, als die roodpigmenten eruit zijn is dat niet meer mogelijk, eerst ontkleuren en dan asblond erover dus.
Dit is wel een aanslag op je haar, maar een andere manier is helaas onmogelijk. Met de juiste verzorgingsproducten kun je je haar redelijk redden, maar je zal droog beschadigd haar hieraan overhouden. Was je haar na deze behandeling zo min mogelijk, maximaal 2 keer per week met lauw warm water, zodat de natuurlijke vetten (talg) wat je hoofdhuid produceert, dagelijks de kans krijgen om over je haar verdeeld te worden, dmv kammen en borstelen. Ook het kammen en borstelen hooguit 2 keer per dag doen, om afbreken van je haar te voorkomen. De fohn en stijltang ook niet meer gebruiken, hooguit een keer voor een feestje en dan met heatprotector, omdat de hitte je haar ook beschadigd en uitdroogt. Laat dit het liefst door een kapper doen, die weet hoever er ontkleurd moet worden, met thuisproducten kun je tussendoor niet ingrijpen als er iets mis gaat, die mogelijkheid heeft een kapper wel. Wacht even met deze behandeling, nooit binnen 3 maanden weer gaan ontkleuren, zodat je haar de kans krijgt, enigszins te herstellen tussen de behandelingen. Laat je door de kapper adviseren welke producten geschikt zijn voor je haar, geef daar liever iets meer aan uit, dat lijkt duurder, maar deze producten zijn zeer zuinig in het gebruik, wat het op lange termijn niet duurder maakt dan de goedkope alternatieven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Ik vind het wel raar dat er zo veel roodpigment in mijn haar zit, ik ben van nature medium asblond(als kind lichter blond).Ik heb mijn haar wel al veel gekleurd maar nooit in warme kleuren. Ik verzorg mijn haar nu met mythic oil van loreal professional vind ik een zeer goed product.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zit er in adblond dan ook rood pigment? Ik heb ook ergens gelezen dat zilvershampoo zou werken, klopt dit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kinderen met blond haar hebben er in de meeste gevallen wel roodpigmenten in zitten, dat krijg je er alleen uit door te ontkleuren, rood is een moeilijke kleur om te verwijderen, dus het is vrij logisch dat dat blijft doorschemeren, ook al doe je daar asblond overheen. Asblond bevat geen roodpigment, maar haalt het roodpigment ook niet uit je haar. Als je asblond over je blonde haar zet, krijg je in principe hetzelfde resultaat als je met een blauwe stift en streep trekt over een gekleurd papiertje, de streep kleurt donkerder dan over wit papier, maar de kleur papier die eronder zit, schijnt nog enigszins door de blauwe streep heen. Ook is het voor een leek, moeilijk om een goede juiste kleurbepaling te maken van je haar, ik weet niet of een kapper dit gedaan heeft, of iemand anders. Ook is lichtinval van invloed op je haarkleur, bij blauw licht zal je geen rode gloed krijgen, terwijl geel licht dit wel doet.
Het klopt inderdaad dat zilvershampoo het rood laat wegtrekken, zilvershampoo is blauw, maar het gevaarlijke aan zilvershampoo is dat het op licht blond haar vaak een blauw paarse gloed achterlaat, wat je ook vaak ziet bij de grijze oudere dametjes die dit gebruiken. Ik zou een licht tot middenblond persoon om die reden nooit adviseren om zilvershampoo te gebruiken, maar het haar te ontkleuren en daarna de gewenste kleur eroverheen te zetten. Mythic oil is een prima productlijn die hydrateert ( wat belangrijk is bij blond haar), voedt en beschermd, maar ook zorgt dat je haar glanst en er gezond uitziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik durf mijn haar niet te ontkleuren het is al heel dun. Is er een andere mogelijkheid om die rossige schijn onzichtbaar te maken vb met een andere (liefst lichte) kleur? Moest ik het met gewone blonde haarverf kleuren valt het dan minder op ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat lukt niet met een lichte kleur, je zal een donkerdere kleur moeten kiezen, dat moet er dan wel 1 zijn die geen rood bevat, maar dan nog gaat het mengen met het rood dat nog in je haar aanwezig is, maar het rood zal wel minder opvallen Ik denk dat dit een verstandige keus zal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn haar al eens donkerder gekleurd en toen was het minder maar de kleur ging er snel af door veel te wassen en door zonlicht. Ik sta ook niet met een donkere haarkleur want ik heb een bleke huid. Zou een lichte warmere kleur dan niet lukken vb licht bruin of goudblond?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Licht bruin is heel donker, dat is 3 stappen van zwart af, dat is dus geen optie, goudblond bevat veel rood, dus je haar zal daar roder van worden, is dus ook geen optie. Een andere optie is midden blond, dus zonder rood, dat is al donkerder dan gewoon asblond, maar ik begin nu wel te twijfelen of je wel de goede kleuren doorgeeft, omdat je licht bruin als optie kiest (wat trouwens ook niet bij iedereen met lichte huid slecht staat), dus ik zou je willen aanraden naar de kapper te gaan en daar je goed te laten adviseren. Brainwash is goed en betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reden dat de kleur er snel uitgaat is omdat je kleur toevoegt, als je blond kiest, haal je er in de meeste gevallen kleur uit, wat je eruit haalt komt niet meer terug, wat je erin stopt kan slijten. Was je haar niet vaker dan 2 keer per week, je haar heeft de natuurlijke vetten, talg nodig om er gezond uit te zien en om gehydrateerd te blijven, de talg van je hoofdhuid komt door kammen of borstelen door je haar, waardoor er een licht vettig laagje over je haar wordt gelegd, waardoor je haar is beschermd tegen uitdrogen. Kam of borstel je haar ook niet vaker dan 2 keer per dag, dat voorkomt het afbreken van je haar en dan nog de fohn of stijltang, deze drogen je haar erg uit, wat je haar breekbaar en poreus maakt, deze met hoge uitzondering gebruiken en niet zonder heatprotector.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was mijn haar nu wel met milde shampoo voor dagelijks gebruik. Ik vroeg mij nog af of ik uieindelijk licht asblond kan worden als ik mijn haar geregeld licht asblond blijf kleuren met 6% waterstofperoxide. Mijn uitgroei ziet er namelijk ook licht asblond uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee en ja, helemaal eruit gaat dat rood voorlopig niet, wel zal het minder worden, met 6% waterstofperoxide licht je haar wel op en gaat er wel steeds een beetje rood uit, maar dat gaat heel lang duren voordat het er helemaal uit zal zijn, rood is namelijke een zeer dominante haarkleur. Ook zal je haar veel schade krijgen door het blijven oplichten, dan kun je dat beter in 1 keer doen, door je haar te ontkleuren en daarna de gewenste kleur aan te brengen, dan heeft je haar daarna een lange periode de tijd om te herstellen. Milde shampoo is wel beter dan de gewone shampoos, maar nog niet goed om je haar zo vaak mee te wassen, ga dat afbouwen, door eerst 1 dag langer er tussen te houden, dan 2 enzovoort, dan went je haar aan het minder wassen en zal het langer gaan duren voordat het weer vet is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog een laatste vraagje. Wat zal zonlicht met de kleur van mijn haar doen? Wordt het enkel bleker of kan het er voor zorgen dat mijn haar nog meer rood pigment toont?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De zon zal je haar iets oplichten, maar ook roder maken, doordat het rood pigment dominant is en beter zichtbaar is op lichter haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok dan blijf ik beter met mijn haar uit de zon! Bedankt voor je hulp :-)

Andere antwoorden (1)

Het kunnen twee dingen zijn;

A. Je hebt je haar gekleurd met blondering, waarbij de blondering er niet lang genoeg heeft ingezeten.

B. Je hebt je haar gewoon asblond gekleurd met een kleuring, waarbij je eigen haarkleur donkerder is dan de kleur die je inzet. Hierbij kan het zijn dat je haar niet genoeg pigment verzameld om lichter te worden. Als dit het geval is begint de kleur die je inzet af te breken en wordt deze kleur warmer.

Oplossing 1: Opnieuw je haar kleuren met dezelfde asblond kleur. Let OP! wel dan een kleuring gebruiken en geen blondering

Oplossing 2: Je kan een blondeerwassing op je haar laten inwerken. Blondeerwassing is een blondering met waterstofperoxide 3% en wat shampoo. Masseer het goed in totdat je hele haar goed schuimt en dan laat je het net zolang inwerken totdat je het gewenste resultaat hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! Ik heb mijn haar gekleurd met licht asblond haarverf en oxydantcreme 6 % waterstofperoxide. Nu lijkt het dat de verf zijn werking niet goed genoeg heeft gedaan. Als ik het opnieuw kleur neem ik dan beter een hoger of lager % waterstofperoxide? Kan het zijn dat mijn haar de verf niet goed opneemt omdat het zo dun is? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja 3% moet je gebruiken, tenzij je haar veel donkerder is dan de kleur die je wilt bereiken ,dan zou ik hem nog een keer doen op 6 %.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en moet ik de verf er dan langer laten opzitten? nu heb ik 40min gewacht voor het uit te spoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om het goed te bepalen... kan jij een foto van je haar plaatsen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is nu strawberry blond en ik wil eem koeler blond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beste optie is in dit geval een asblond erop te doen met 6% en eventueel als dat niks uithaalt toch een blondeerwassing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat doet die blondeerwassing dan met mijn haar?