Heb je bij het stijlen ook heat protection nodig?

Ik heb een stijltang gezien voor droog en nat haar. Maar met nat haar verbrand je haar toch nog sneller? Moet ik dan wel of niet heat protection gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Altijd heat protection gebruiken voor het stijlen of fohnen, dat beschermd je haar tegen de hitte van deze apparaten. Het beste is je haar aan de lucht te laten drogen, om uitdrogen door fohn of stijltang zoveel mogelijk te beperken. Heb je hier geen tijd voor, fohn het dan bijna droog en laat het laatste beetje vocht met de lucht drogen. Je haar droogt meer uit als je het nat fohnt of stijlt, dat komt omdat de haarschubben enigszins open gaan staan tijdens het wassen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt het beste je haar ook pas kammen of borstelen als het droog is, dit voorkomt dat je haar breekt tijdens het kammen of borstelen, haar dat droog is is elastischer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sowieso altijd een heat protector gebruiken!