Beschadigd haar blonderen.. Hoe doe ik dit?

Hoi mensen,

Ik heb van nature erg donkerbruin haar, en wilde dit een paar jaar geleden heel licht blond maken..
Een kennis die ooit kapper is geweest, heeft mijn haar toen geblondeerd.

Uiteindelijk kwamen we erachter dat ze het met een veel te agressief middeltje deed, zelfs voor het bleken was dit nog een te sterk middeltje.

Mijn haar was daardoor erg stro-achtig geworden.
Ik heb 2 jaar nog die blonde kleur gehouden, totdat ik weer terug naar bruin wilde omdat ik ouder was geworden en dacht dat bruin haar misschien wel mooier was.

Ik heb nu weer 2 jaar bruine haren gehad, maar ze zijn nog steeds echt behoorlijk dood.. Ik wil ze eigenlijk weer terug naar blond verven (wel met een minder sterk middeltje, waarmee ik uiteindelijk ook mijn uitgroei had bijgewerkt) want bruin haar staat me gewoon helemaal niet zo mooi.

Aangezien mijn haar nu dus zo stro-achtig is, wilde ik graag aan jullie advies vragen over op welke manier ik mijn haar het beste weer blond kan maken, met zo min mogelijk schade..

Ik hoef ook niet per se weer zo heel licht blond te zijn, maar toch net iets lichter dan honingblond en met niet zoveel oranje-tinten (zoals je weleens ziet bij mensen met blond geverfd haar.)

Hopelijk weten jullie goede raad, alvast enorm bedankt voor jullie moeite!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eens naar een goede kapper!

Antwoorden (5)

Je zou het met een lager percentage waterstofperoxide kunnen proberen, maar dan licht het niet heel erg op, zeker als je je haar bruin hebt geverfd. Dan wordt het dus wel oranje, waarschijnlijk. Wat je kunt doen om de schade te beperken is highlights zetten, 1 keer of meerdere keren (ligt aan je wens), dan heeft je haar de tijd om tussen de behandelingen door wat op te knappen. Blondeer is blondeer, dat is sowieso één van het meest schadelijkst voor je haar. Heb je highligts en wil je de kleur nog een klein beetje opfrissen kun je een blondeerwassing proberen (1/3 shampoo, 1/3 water, 1/3 blondeer, hier kan evt. een klein beetje waterstofperoxide bij).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
hoe kom je aan dit antwoord?
bron
Dat gaat echt niet lukken, je hebt nou eenmaal sterke producten nodig om je haar te blonderen, dat lukt niet met zwakke middeltjes, er moet kleur uit je haar gehaald worden, daarvoor moet je haar eerst opengezet worden, anders kan het middel er niet in. Waar het iets van op kan lichten, is het in de zon gaan zitten, de zon licht je haar ook een klein beetje op, maar droogt je haar ook uit. Behandel je haar met een hydraterend masker na het zonnen, zo beperk je de schade aan je haar. Denk er wel aan dat te lang zonnen de kans op huidkanker vergroot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn ervaring?
NIET DOEN!
Waarom?
kans dat je haar nu snotterig wordt is heel erg groot. Je haar is flink uitgedroogd en staan de haar schulpen open, door te werken met een blondering (wat voor tint ook)
wordt de conditie van je haar nog slechter. Als het twee jaar geleden is en je haar is nog steeds zou ik eens een kapper bezoeken en een knipbeurt geven, wellicht hebben ze daar wel een behandeling voor je haar die jouw haar een paar tinten lichter kunnen maken. zelf thuis gaan knoeien zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou toch echt een goeie kapper zoeken, die je goed advies kan geven. Het komt vaak voor dat het verkeerd gaat en dan komen ze alsnog bij de kapper om het goed te maken. Dan ben je nog meer geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is AL het stroachtige haar al uitgegroeid en afgeknipt? Zo niet: laten uitgroeien als je lang haar wilt blijven houden, of zoveel mogelijk ervan afknippen als iets korter haar je niet uitmaakt. Want geloof me, er is GEEN middeltje wat je haar vrijwel volledig stro-vrij kan maken. Ik heb zelf in mijn ''glamrock'' tijd zo'n twee jaar spierwit gebleekt haar gehad. Dat dode haar is allaaaang weg, maar je merkt het nu nog aan mijn haar: de onderkant is altijd droog, wat ik er ook in smeer (heb dingen gebruikt van Kruidvat eigen merk tot één of ander monsterlijk duur spulletje van de kapper).
Zodra je dode/geverfde haar weer volledig is uitgegroeid en je eigen kleur is zou je het weer kunnen verven. Maar neem dan een donkerdere kleur zoals b.v. lichtbruin of donkerblond (honingblond is al te licht/schadelijk). En verder moet je het gewoon accepteren denk ik (heb ik ook gedaan). Wil je je haar per se in lichte tinten blijven verven? Dan zal je altijd droog haar hebben.