Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn die bultjes op mijn benen en hoe kom ik eraf?

Ik heb al een langere tijd last van bultjes op mijn gehele benen. Ik weet niet precies wat het is.
Ik zou erg fijn zijn wanneer deze bultjes weg waren. Ik scrub mijn benen goed, eens per week.
Ze zitten voornamelijk op mijn bovenbenen, en die scheer ik niet. Waar kan het aan liggen? Wat zijn dit voor bultjes? En hoe kom ik eraf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
494

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat dit keratosis pilaris is.
Keratotis pilaris is een aandoening waarbij hoorn niet gelijkmatig over de huid verdeeld wordt maar zich ophoopt rond de poriën van de haarzakjes. Het komt vooral voor op de achterzijde van de bovenarmen, maar ook aan dijbenen en kuiten. Dit is geen ziekte of huidafwijking en komt veel voor. Je kunt een creme op basis van salicylzuur erop smeren, dat zorgt ervoor dat de porie vrijkomt, waardoor de kans op ontsteken afneemt. Maar als dit een cosmetisch probleem is waar je echt mee zit, dan is het aan te raden een bezoek aan je huisarts te plannen en daar advies vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding