hoe kan ik het best mijn donkerbruin haar rost verven?

ik heb donkerbruin haar en wil het oranjeros verven, liefst met haarkleurmiddel om thuis te doen. zou dit lukken of doe ik het beter bij de kapper? of bleek ik het beter af? (ik ken iemand met mijn haarkleur die blond wou zijn door afbleken en telkens ros werd).
ps: ik heb nu wel een donkerdere kleur op mijn haar, maar die zou eruit moeten zijn tegen dat ik het opnieuw verf (over +- 3mnd)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Amadea
10 jaar geleden
Met natuurlijke henna. Is nog goed voor je haar ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt Amadea, het nadeel van henna is, dat je er niet met een chemische kleuring overheen kunt verven, je moet daarmee wachten tot de henna helemaal uit het haar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waar kan ik da krijge en hoelang blijf da derop?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het kopen bij De Tuinen en bij mijn weten moet het eruit groeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om die kleur te bereiken met henna, zal je het ook moeten ontkleuren, bovendien is het bij henna nooit zeker hoe de kleur uitvalt. Dit kun je laten doen door een kenner, maar koop niet lukraak een zakje of pakje.
En denk eraan, eens henna, altijd henna, tenzij je het volledig uit laat groeien, kan er geen enkele chemische kleuring overheen.

Het beste antwoord

Als je donker haar hebt moet je inderdaad ontkleuren, meestal krijg je dan al een oranjeachtige kleur, dus de kans is aanwezig dat alleen ontkleuren al genoeg is. Kies daarvoor ook een echte ontkleurder, een blondering is meestal niet voldoende, tenzij die 6 tot 8 tinten oplicht. Denk er wel aan dat ontkleuren slecht is voor je haar, je haar is na het blonderen ook poreuzer, waardoor het ook makkelijker afbreekt. Was je ontkleurde haar met lauw warm water, gebruik een milde shampoo en knijp het droog (niet wrijven want dan breekt je haar), gebruik geen stijltang of fohn meer, als je dat toch een keertje wil, gebruik dan een heatprotector, gebruik goede verzorgingsproducten passend bij je haar (beschadigd) en kam/borstel je haar alleen als het droog is. Je haar kan door ontkleuren dus oranjeachtig worden, maar de kans is er ook dat het groenig wordt, al komt dit zelden voor bij donker haar.
Het is dus veiliger als je het door een goede kapper laat doen, die kan direct ingrijpen als er iets mis gaat, of als het niet naar je zin is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar ik wil het eigelijk ni ontkleure, bij de kapper hebbe ze eens n meche geplaatst door te ontkleure en daarom ben ik men haar beginne kleure (die was lelijk toen men haar opnieuw geknipt was in een ander model) en die pluk haar was egt precies synthetisch, da wil ik ni
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan gaat het niet lukken, donkerbruin is bijna zwart, je kunt het vergelijken met het nemen van een zwart papiertje, zet daar met een oranje stift een streep op, je ziet die streep dan wel, maar je ziet niet tot amper, dat die streep oranje is, je ziet geen kleur. Als je hetzelfde doet op wit of geel papier, dan krijg je een oranje streep. Haar kun je alleen donkerder kleuren zonder te ontkleuren, op geen enkele andere manier dan door ontkleuren krijg je het lichter. Ik zou je adviseren naar een black hair kapper te gaan en deze om advies te vragen. Er zijn echt wel meisjes met prachtig gekleurd haar, ook door het eerst ontkleurd te hebben.