Wat kun je doen tegen haaruitval? (na stoppen pil)

Is er iets wat je kunt gebruiken om haaruitval tegen te gaan? Ik ben net een week gestopt met de pil en heb gehoord dat het hierdoor kan komen. Is er een goede lotion of het een of ander? Ik pluk de hele tijd haren van mijn shirtjes af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (2)

Je kunt Minoxidill gebruiken. Gebruik ik ook en het werkt heel goed tegen haaruitval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dit niet vooral voor mannen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn vriend gebruikt dit ook, maar dit is ALLEEN voor mannen!!
Ik weet de bijwerkingen niet precies, maar volgensmij kon je er baardgroei en andere rare dingen van krijgen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het is zeker niet alleen voor mannen maar voor de vraagsteller is het niet de oplossing: http://www.leeftijdlozeschoonheid.nl/Artikel/D%C3%A9-2-oorzaken-van-haaruitval-bij-vrouwen---en-15-oplossingen-A108.php Dit wordt gebruikt bij een geleidelijke, jarenlang bestaande haaruitval.
Daar hoef je niets tegen te doen want de oorzaak van de haaruitval is precies hetzelfde als haaruitval na de zwangerschap:

"Tijdens de zwangerschap krijg je vaak een dikkere bos haar, doordat het meeste haar langer in de groeifase blijft door de hoge oestrogeenspiegels. Maar wanneer na de bevalling de oestrogeenspiegels weer dalen, komt veel van dat haar tegelijkertijd in de rustfase en valt het alsnog uit. Dermatoloog Antonella Tosti: ‘Het haarverlies begint vaak twee tot vier maanden na een bevalling. Meestal stopt het vanzelf na een halfjaar, maar het kan soms ook wel een jaar duren.’

Wanneer je stopt met de pil, kun je, net als na een bevalling, door de daling van de oestrogeenspiegels last krijgen van haarverlies.
Maar ook wanneer je begint met de pil, of een andere vorm van hormonale anticonceptie, kan na drie tot vijf maanden haaruitval ontstaan. Dit gebeurt vaak wanneer de pil een progestageen bevat met veel androgene eigenschappen. De oplossing: gebruik anticonceptie met een progestageen met weinig androgene eigenschappen."

Met andere woorden: je verliest haar wat je meer had door de pil. Als je al die tijd geen pil had geslikt had je nu net zoveel haar als nu gehad.

Geen zorgen om maken dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord, +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!