Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt ik niet bruin in de zon maar verbrand ik ook niet?

Mijn huid is heel erg wit.
Als ik de zon inga word ik niet bruin, maar ik verbrand ook niet.
Het maakt niet uit of ik mij insmeer met zonnebrand of niet en ook niet hoe lang ik in de zon zit.
Wel heb ik moedervlekjes en vroeger sproetjes, dus ik denk dat ik wel pigment heb.
Wie weet een antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ondanks dat je niet bruin wordt en niet verbrandt... toch een zonbescherming gebruiken voor jouw huid. De schadelijke UV-stralen doen namelijk wel hun werk ondanks dat ze geen effect lijken te hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Probeer eerst n zonnebank kuurtje. Dan kan je huid wennen. Eventueel kun je ook n speciale crème gebruiken die zorgt dat je pigment naar boven komt. Nitri voor onder de zonnebank. En eventueel algasun voor gewoon in de zon. Let wel op algasun is pure olie met algen extracten. De kans is groot als je hiermee te lang in de zon zit je echt een kreeft bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ooit een half jaar lang om de dag een half uur onder de zonnebank gekropen. Resultaat: niets...
Zelfs zelfbruinende cremes bruinen bij mij niet. Volgens een bepaald merk iets wat bij 1 op de 400 mensen voorkomt. Great...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding