Geblondeerd haar donkerder blond verven, kan dat?

Halloo,

Ik wilde highlights en het is een beetje mislukt. Nu wil ik er met donkerder blond overhen, maar ik vroeg me af of dat kan? Want blonderen haalt het pigment uit je haar, en dus zijn de geblondeerde stukjes pigment-vrij nu. Dus als ik donker blond erover heen doe, lijkt het me dat dat dan geen effect heeft? Of wordt het dan daadwerkelijk donkerder blond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.4K

Antwoorden (5)

je moet het niet in 1 keer doen maar in kleine stapjes anders krijg je de raarste kleurtjes in je haar dus doe het stapje voor stapje per week of zoiets
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan wel, maar kies wel de goede kleur, als je de verkeerde kleur kiest dan kan je haar een oranje/rode of een groene gloed krijgen, laat je adviseren door iemand die er verstand van heeft. Je kunt alleen de highlights donkerder maken, of je hele haar mee kleuren, in het laatste geval blijven je highlights lichter dan de rest van je haar.
Alleen de highlights kleuren is een enorme klus en niet makkelijk. Je moet pluk voor pluk kleuren met een kwast, ga niet met een thuiskleuring met aluminiumfolie in je haar werken, want dat verstoord het oxidatieproces, leg de plukken terug op je ongekleurede haar, tenzij dit anders is omschreven in de gebruiksaanwijzing. De nabehandelings creme mag je wel daarna over je hele haar verdelen. Hou je goed aan de gebruiksaanwijzing en laat je indien nodig helpen met het kiezen van de kleur en het aanbrengen van de kleuring. Vergeet de allergietest niet te doen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is je haar nu blond ? Wit ? Dan kan je beter geen donker blond gebruiken . Waarom niet , bij het bleken is het geel en oranje er uit gebleekt dus kies dan een warm blonde kleur (goed blond ) anders kan het groenig worden :( . Is je haar nu geel , oranje blond dan kan je dat wel doen . Is je haar (wat ik denk ) aan de aanzet lichter (door de warmte van het hoofd ) dan wat meer geel en in de punten wittig blond ? Ja dan wordt het lastig eigenlijk dan voor pigmenteren ( op de witte punten een extra warme kleur op brengen zonder peroxide ) daarna pas je kleur er over ja dat is het betere kappers werk! dus ga naar de kapper ! Toch zelf proberen :) prima kies je recept dan midden koper blond , waarom beter middel blond wat iets te rood is dan grauwig groenig doorgeslagen te matte kleur . Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had laatst een soortgelijk probleem en heb er gewoon overheen geverfd, met Excellence crème middenblond. Prima resultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Excellence valt meestal een tint donkerder uit, is dus een goede keuze in dit geval. Als het over donkerblond gaat, want dat is niet gezegd.
Of een mousse, heb mijn haar ook vaker gebleekt en vervolgens een aantal x zilver shampoo gebruikt zodat het wat lichter werd. Daarna een mooie blonde mousse (ik gebruik zelf vaak John Frieda) eroverheen gegooid, en je hebt een perfecte kleur dat OVERAL goed zit :)

Toegevoegd na 1 minuut:
(Uiteraard dan een donker-blonde mousse kiezen. Bij mij is het steeds wel goed gegaan, die keren dat ik dat gedaan heb!)