Is het gebruik van pure aceton (bij afweken van gellak) slecht voor je natuurlijke nagels?

Bij het verwijderen van gelnagellak wordt de nagel soms ingepakt in folie met daarin een watje met pure aceton, is dit niet erg schadelijk voor de natuurlijke nagel?

En zo ja, hoe kun je die schade beperken?

Toegevoegd na 2 uur:
Even voor alle duidelijkheid: het gaat hier om puur om het verwijderen van GELLAK, dus niet om gelnagels!

Ik wil graag weten wat het effect is voor mijn eigen, natuurlijke, nagels.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Ja, pure aceton is slecht voor je natuurlijke nagel, maar het is de enige goede methode om gelnagels en andere kunstnagels te verwijderen, je moet daarvoor je gelnagels lange tijd in een bakje met aceton laten weken, waardoor de gel oplost.
Aceton is slecht voor de nagels omdat het de nagels uitdroogt, wat de nagel poreus kan maken, waardoor deze sneller breekt en of er lelijk uit gaat zien. Het is verstandig na het verwijderen van kunstnagels, je nagels en nagelriemen te verzorgen met nagelolie. Masseer dit zachtjes in de nagelriemen en over de nagels.
Gebruik kunstnagels alleen bij bijzondere gelegenheden, niet dagelijks, als je je nagels gezond en mooi wilt houden.

Toegevoegd na 1 uur:
Waar gelnagels en kunstnagels staat, mag je ook gellak invullen, het antwoord wordt er niet anders van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was ook het enige antwoord :-)