Mijn huid is erg gevoelig en een beetje geïrriteerd na het scheren van mijn schaamhaar. Wat kan ik hier nu aan doen?

2 dagen geleden heb ik voor het eerst mijn schaamhaar geschoren. Ik ben een jongen van 16 jaar. Ik heb heel erg mijn best gedaan om het goed te doen om irritatie te voorkomen, ik heb het eerst heel kort afgeknipt, daarna heb ik gedouched met warm water, daarna heb ik met scheerschuim mijn schaamhaar geschoren met een nieuw mesje, daarna heb ik expres mijn lichaam met neutrale zeep schoongemaakt en na het afdrogen aftershave opgedaan. Nu heb ik er heel veel last van als ik zit, loop of fiets dus ik loop eigenlijk een beetje als een pinguin over straat haha, wat kan ik er op dit moment aan doen om het minder gevoelig te maken? De huid is een beetje rood en er zijn wat rode bultjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
10 jaar geleden
Verpulver een aspirine (geen paracetamol), en vermeng met wat neutrale creme. Is ontstekingsremmend.
Ook uierzalf (geen creme) zou je kunnen proberen.
Ritsuka
10 jaar geleden
aftershave in je schaamstreek? auw.
misschien voor een volgende keer gewoon met een tondeuze met een wat groter opzetstuk, dan is het gewoon kort getrimd. ziet er ook netjes uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jep.. Dat was even doorbijten haha
De volgende keer word het inderdaad toch maar trimmen.
Ritsuka
10 jaar geleden
je hebt door je wondjes ook grotere kans op infecties zo, dus liever even geen seksuele handelingen, en elke dag schoon katoenen ondergoed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen aftershave, maar een speciale lotion voor na het scheren gebruiken.

Antwoorden (3)

Het doorkomen van je haartjes die weer aan het groeien zijn, jeukt en geeft vaak rode bultjes, je had je huid direct na het scheren moeten koelen en geen aftershave op je schaamstreek doen. Babycrème tegen luieruitslag is ongeparfumeerd en kan irritaties na het scheren helpen voorkomen. Ook het aanbrengen van talkpoeder of zinkzalf is aan te raden. Het is een kwestie van uitproberen wat het beste bij jou werkt. Bijvoorbeeld Sudocreme.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die streek is vrij gevoelig, dat klopt. Ik gebruik zelf liever de trimmer om het kort te houden, dat is ook fijner tegen ingegroeide haartjes. Wat je kunt proberen als je per se wilt blijven scheren, is scheerzeep aanbrengen met een kwast in plaats van scheerschuim. Scheerzeep van de vergulde hand is te koop bij de C1000 en het kost niet veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had last van een licht geiriteerde huid. Toevallig hadden wij amandelolie staan van de Tuinen. Helpt super bij mij.