Als je haarak langdurig overmatig gebruikt en nooit je haarpunten bij knipt dan kan het kwaad. Als je een keer per dag haarlak gebruikt en bijpunt is het niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, haarlak is niet schadelijk voor je haar, als je de lak en de resten daarvan er maar uitborstelt, voor je naar bed gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haarlakken en gels zijn polymeren die rond het haar worden gespoten of aangebracht om een bepaalde vorm te bewaren. Voor het haar zelf zijn er weinig nadelen, tenzij dat het gemakkelijker afbreekt bij het kammen, vooral op beschadigde plaatsen. Allergische reacties ter hoogte van de huid kunnen optreden. Beide producten worden door het wassen verwijderd. Tegen kammen beschadigt de structuur van het haar en kun je beter niet doen.