Wanneer kun je beter nagellak aanbrengen: 's middags of 's avonds?

Wanneer blijft nagellak beter zitten? Als je het 's middags aanbrengt (terwijl je 's avonds gaat douchen), of 's avonds (na het douchen)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Het beste is het om dat 's morgens te doen. Het is niet fijn om te gaan slapen met pas gelakte nagels, want er komt een onaangename geur van af.
Amadea
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is er dan tegen de middag?
Mijn ervaring is dat tijdens het douchen de nagellak er erg snel afgaat, dus dan is het slimmer om het 's avonds te doen. Alleen als je het 's avonds doet, en je doet het in dezelfde ruimte als waar je slaapt, kun je last hebben van de geur. Ook moet je dan zorgen dat het echt helemaal droog is als je gaat slapen, anders kun je misschien afdrukken van je dekbed krijgen op de nagellak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is er dan tegen de middag?
Het voordeel van voor het douchen opdoen is dat je dan heel makkelijk de randjes waar je met nagellak een klein beetje uitgeschoten bent kunt weghalen met een spitse nagelvijl omdat dit dan een beetje losweekt op de huid. Toch vind ik voor het slapen gaan opbrengen ook heel fijn want dan kan de nagellak goed drogen/uitharden. En dan krijg je niet van die putjes omdat je tegen iets aan hebt gestoten wanneer de nagellak nog niet helemaal uit is gehard.