Waar kan ik een speciale handschoen kopen om acné puistjes uit te knijpen?

Ik heb begrepen dat er een speciale handschoen door de schoonheidsspecialist wordt gebruikt met ribbels er op om puistjes uit te knijpen. Waar kan ik deze (of een alternatief daarop) kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Als je zelf, met of zonder handschoen, acné gaat uitknijpen, heb je kans op littekens. Ik waarschuw je maar even.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat beter werkt is het volgende: neem een ruw washandje.
Houd een puntje onder de warme kraan, totdat deze echt heet is (maar niet dat je je verbrand)
Druk dit puntje nu precies op het puistje en houd deze stil daar op totdat je washandje koudbis (de warmte trekt het pus naar boven).
Nu veeg je het puntje van je washandje met wat druk naar de zijkant.
Als het goed is heb je nu je puistje weggeveegd.
Daarna ontsmetten met 70% alcohol en niet meer aankomen.
Ritsuka
11 jaar geleden
En uiteraard ook de standaard tips: regelmatig kussensloop wisselen, geen agressieve cremes of reiniging gebruiken, voldoende water drinken, gezond eten, etc,

Antwoorden (1)

Een schoonheidsspecialiste gebruikt gewone latex wegwerphandschoenen, gewoon te koop bij apotheek en drogisterij, de puistjes worden uitgeknepen met behulp van 2 tissues, die aan beide zijden van het puistje, tegen het puistje aangedrukt worden. Zelf puistjes uitknijpen is geen aanrader, omdat de kans op littekens dan zeer groot is. Gezonde voeding en goede reiniging van de huid, is het belangrijkste bij acne.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
De schoonheidsspecialiste zal bij het uitknijpen NIET naar het puistje toedrukken, maar juist naar buiten, van het puistje af dus. Ze spant de huid, maar zal alleen knijpen op deze wijze wanneer het puistje de juiste rijpheid heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een puistje wordt uitgeknepen van onderaf, dus ze voelt waar de pus zich bevindt en drukt dat naar buiten, dit gaat zonder geweld, dus het puistje moet inderdaad rijp zijn.