Wat heb je nodig voor gezicht stomen tegen acne?

Ik heb een teil met een handdoek en kokend water. Heb ik nodig andere producten nodig (van bijvoorbeeld de drogist) die helpen bij het stomen van mijn gezicht tegen acne?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Het stomen van je gezicht zorgt er hoofdzakelijk voor dat de poriën geopend worden en zodoende gereinigd wordt, het verzacht de huid en reinigt de onzuiverheden, talgafscheiding en de dode huidcellen.
De hete stoom zet de poriën wijd open en maken je lichaam vrij van gifstoffen
Ik zou er nog wat losse kamille of 1-2 zakjes kamillethee bijdoen om iets meer te desinfecteren. Kamille is een natuurlijk middel tegen ontstekingen.
Heb je een vettige huid, kan je tijm, pepermunt of citroen toevoegen.

Kook een pan met water of neem een heet water koker, voeg er de kruiden aan toe en giet het kokend water in een diepe kom of teiltje/bakje en zet op een afgedekte tafel op een gemakkelijke hoogte om te zitten.
Houd je gezicht vlak boven het dampende water en sluit je hoofd af met een grote badhanddoek, zodat de stoom niet kan ontsnappen.
Houd dit een klein kwartiertje vol tot de stoom verdwijnt en spoel je gezicht af met lauw water. Sluit je poriën weer met een antiseptische tonic/lotion, voor onreine huid en dep je gezicht daarmee. je kunt dit rustig 2 maal daags doen zonder dat het schadelijk is voor je huid.

Toegevoegd na 10 minuten:
Je kunt wel middeltjes bij de drogist halen, maar die zijn vaak prijzig en dat is helemaal niet nodig. Ik koop zelf altijd op de markt, bij de kruidenstand een grote zak gedroogde kamille. Een natuurwinkel of sommige drogisten hebben dit ook en kamille is overal goed voor.
Ook heerlijk in stoomwater bij verkoudheid en ook wattenschijfjes, gedept in kamillewater, zijn heerlijke compresjes bij vermoeide, ontstoken ogen. Ik doe de gedroogde kamille altijd in een metalen beschuitbus en zet hem achterin een kast die vol staat met theesoorten en wat erbij hoort. In een goed afgesloten bus blijft hij jarenlang goed en behoudt ook zijn geur volop.