Hoe kun je Nivea uit de blauwe pot verdunnen?

Ik heb een grote blauwe pot Nivea gekregen met dikke creme. Ik gebruik altijd een flacon met een pompje. Als ik de Nivea kan verdunnen, kan ik hem in de flacon met pompje doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Ik denk dat dat niet goed gaat
Die creme is eigenlijk een mengsel van vaste stoffen met vloeistoffen. Een emulsie. Die vaste stoffen worden gemengd gehouden met de vloeistof, door het gebruik van emulgatoren. Als je nu het evenwicht gaat verstoren, heb je kans dat je een drabbig laagje creme krijgt, met daar boven of daaronder een laagje drabbig water. Ofwel de verdeling klopt niet meer.
En de werking zal ook minder worden.
Je kunt het uittesten door wat creme te pakken (een eetlepel bv) die in een bakje doen, en dan beginnen met een theelepeltje water, en roeren. Dan tijd laten staan en als het er goed uitziet nog wat water, tot zolang je de dikte goed vindt.
En dan proberen hoe het nog aanvoelt op je huid
11 jaar geleden
Ik dacht dat dat soort cremes op olie/vet basis worden gemaakt. Verdunnen (als bovenstaand) maar dan bijv. met een huid olie zou beter moeten werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het gaat verdunnen gaat het % van de werkende stoffen omlaag, waardoor de creme minder effectief wordt, zodra er te weinig van een werkende stof in het product zit(minder dan 1,5%), dan heeft het helemaal geen effect meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja!!! Ik meng mijn vaselinecreme die écht dik is met Bio Oil. Creme op de hand en een paar druppels erbij. Je weet niet wat je voelt. Het smeert heel goed uit en trekt goed in.

Je zou het met olie kunnen proberen of een dunnere product van Nivea om het te verdunnen voor je pompje. Dit gaat prima.