Ik heb mijn haren twee keer achter elkaar zelf geverfd. Het resultaat: hier en daar rode gloed tussen de donkerbruine haren. Wat te doen??

Ik heb van nature best donker kleur haar. Ik heb kort geleden mijn haren met L'oreal Paris Excellence crème in de kleur midden kastanje bruin geverfd, maar he resultaat was niet naar mijn wens: Behalve dat de oude uitgroei lichter werd t.o.v. de lengten en de punten, was de kleur te licht met een vreselijke rode gloed! Daarom heb ik mijn haren twee dagen erna opnieuw geverfd (ik kan niet wachten omdat ik echt niet buiten kan komen met dat haar) in middenbruine kleur. Resultaat: haren worden veel te donker, bijna zwart en hier en daar zitten plekken met een rode gloed. Echt veeelste gek!
Kan iemand mij aub adviseren om deze te verhelpen in kortste tijd? Ik moet namelijk morgen naar school! Ik weet echt niet hoe het komt dat hier en daar rode plekken voorkomen! Net een koehuidseffect :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het niet zelf secuur kan doen.. Doe het dan niet.
Morgen middag maar naar de kapper en je haar in een staart tot dan.

Het beste antwoord

Het is algemeen bekend dat verf over verf niet gaat, tenzij je een tint of paar tinten donkerder wilt! Ook dan moet de uitgroei anders behandelt worden dan de punten. Een lichtere kleur over donker (geverfd) gaat sowieso nooit. Een lichtere kleur over je eigen kleur haar kan, máár kan maar max. 3 tinten oplichten. Als je je vantevoren had verdiept in het kleuren van haar had je niet met dit probleem gezeten, morgen naar de kapper en laten ontkleuren dus. Voor nu: was het een paar keer met Head & Shoulders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verf over verf kan wel, ook met een lichter kleur, die dan maximaal 2 tinten op zal lichten. Ook de Head & Shoulders moet je anders gebruiken dan normaal, je moet dit aanbrengen op droog haar, dan 10 minuten in laten werken en vervolgens uitspoelen, wat de kleur niet verwijderd, maar sneller doet vervagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, verf over verf licht niet op. Wanneer je bruin hebt er een lichtblonde verf (9) met 12% op gooit misschien een beetje, maar zeker geen 2 tinten. Bijna zwart zal dus zéker niet oplichten, hoogstens wat vervagen. Plus heb je dan nog je uitgroei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat Crea het bij het juiste eind heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry gekleurd haar (dus niet gebleekt) kan NIET lichter gekleurd :( natuur haar dus ongekleurd kan max 3 a 4 tinten lichter gekleurd . Lichter kan maar dan eerst voor blonderen en dan de kleur evt er op die gewenst is . Bij lichter kleuren komt rood en geel vrij , op reeds gekleurd haar gaat het vaak stapelen (dus extra donker ) of slaat door . Bij terug kleuren (nr donker ) wordt het snel mat (kies dan je recept altijd met goud of rood ) dit zijn globaal de hoofd regels . Dan natuurlijk een hele stapel uitzonderingen , henna , kapot haar , heel dun of heel dik haar . Voor dat je gaat kleuren Google de kleuren ster van Oswald . En verdiep je in Complementaire , secondaire kleuren . En wat de tegen kleuren zijn . Zo niet hou het simpel ! Of ga naar een goede kapper . Vind je dat te duur ! Ga naar een kappers school .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ervaringsdeskundige? Ik denk dat ik mij na 20 jaar werkzaam in een salon ook enigszins ervaren kan noemen.. ;-) In de 20 jaar is het nog nooit voorgekomen dat een verf over gekleurd haar oplicht, laat staan de kleur aanneemt die het hoort te worden. Pak eens een bruine stift of potlood, kleur daar wat mee, pak daarna een gele stift, kleur daarmee over het bruine, zie jij verschil? Misschien krijg je zo een idee wáárom dat niet kan. Geverfd haar moet eerst gebleekt of gereduceerd worden vóór er een lichtere kleur op kan. Zomaar kleur op kleur kwakken is niet mogelijk, dan zouden wij kappers ons geld wel héél makkelijk verdienen ;-)