Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Groeit dood haar door?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
2.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Haar van een dood persoon?
Eigenlijk is haar altijd dood, alleen het haarzakje leeft

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat de vraagsteller het gewoon over een levend persoon heeft. Haar wat dood is (dode punten) groeit wel gewoon door, maar je kunt het het beste afknippen anders gaat de haar zich splitsen en dan ziet het er helemaal niet meer uit.
Als je het toch over iemand hebt die niet meer leeft dan groeit het haar nog maar een aantal dagen. Zie voor verdere uitleg de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het haar groeit door als het haarzakje er nog aan zit anders niet.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haren bij dode mensen groeien meestal ook nog door, samen met de nagels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haar is altijd dood. Waarschijnlijk bedoel je beschadigde haarpunten (wordt vaak dode puntjes genoemd bij de kapper). Ja, dat groeit vanuit het haarzakje door, maar breekt van onder net zo snel weer af. Je merkt dus niet dat het groeit. Het beste is om bij 'dode punten' er genoeg af te laten halen zodat het weer mooi door kan groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij bedoelt de vraagsteller of haar bij een dood persoon doorgroeit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet, de vraag is onduidelijk.. Ik denk dat VS dit bedoelt, anders zou hij/zij wel gevraagd hebben: 'Groeit het haar van een dode door?'. Dat lijkt me het meest logische.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding