Heeft iemand misschien een tip om kloofjes in je vingers te voorkomen en/of te behandelen?

Ik smeer mijn handen regelmatig in met een goede creme maar dat lost het probleem niet op. Ik kan eigenlijk niet met mijn handen in water komen want dan krijg ik meteen kloofjes. Maar ook al komen mijn handen zo min mogelijk in contact met water, ik krijg toch kloofjes. Wat kan ik daaraan doen? Weet iemand wat de oorzaak van kloofjes is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kloven in de handen zijn hardnekkig. De enige behandeling bestaat uit regelmatig hydrateren om verdere uitdroging vermijden. Veel apothekers hebben een eigen recept voor een voedende handcrème tegen kloven, een product dat 's winters vlot over de toonbank gaat. Informeer je bij je apotheker. Kloven keren gemakkelijk terug, daarom moet je maatregelen nemen om ze te voorkomen. Gebruik zoveel mogelijk een hydraterende handcrème - zes, zeven keer per dag is niet overdreven - en gebruik huishoudhandschoenen bij de afwas of ander poetswerk. Wanneer men langdurig rubberen handschoenen draagt, gaan de handen echter vochtig worden van het zweet en krijgen we opnieuw een uitdrogend effect. Zoiets kan voorkomen worden door onder de rubberen handschoenen een paar katoenen handschoenen aan te trekken. Een heel gedoe misschien, maar zeer efficiënt wanneer je heel vaak met je handen in een zeepsopje zit.

Bronnen:
http://www.gezondheid.be/INDEX.cfm?fuseact...

SOS handcreme van nivea werkt goed en snel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100